• toastmastrarna

Bra bröllopspresent till kompisar?

Har ni några bra tips på vad man kan köpa i bröllopspresent till ett par kompisar. De dricker inte alkohol, så vinprovning är ingen bra idé. De har heller ingen sån önskelista på något ställe.

Skulle vara jättetacksam om ni som själva fått/gett roliga, fina och/eller annorlunda bröllopspresenter kan komma med tips..?

Och vad har ni själva varit mest nöjda med som ni gett/fått..?

• Svar på tråden Bra bröllopspresent till kompisar?
  • c_t

Jag köpte helt underbara sängkläder i superkvalité till en kompis när hon gifte sig. Dom var jätteuppskattade.

• Fru Cinderella

En stor "Första-dagen-som-gifta-korg" att ha morgonen/dagen efter bröllopet med ex.

* Kaffe
    * Nya kaffemuggar med namnen Make och Maka Man och Fru etc på
    * Baguetter
    * Cidér (Etersom de inte dricker alkohol)
    * Champangeglas
    * Varsin morgonrock/underkläder/myskläder
    * CD-skiva med mysmusik
    * Rolgheter ni klottrat ihop om er gemensamma historia tillsammans med dem som par, kul läsning

Man kan ju stoppa ner vad som helst i en sån korg egentligen. Verkligen något som jag skulle vilja få i bröllopspresent

• toastmastrarna

Åh, vilka bra idéer ni kommer med... Toppen.

Kom gärna med fler, så vi kan välj aoch vraka...

• MrsNyberg2B

Vi gav en korg till en kompis som gifte sig. Det var lite av varje i den. Vin (fast nu är ju det ingen idé i ert fall), choklad, en bok med kärleksdikter och lite annat smått och gott (jag var inte med och köpte,så jag vet inte exakt). Det var en jätteuppskattad present vet jag!

• toastmastrarna

*puff puff*

Fler med bra idéer?

• viktualia

Jag har gett bort:

- köksknivset - sånt är folk dåliga på att unna sig och många har väldigt usla köksknivar

- presentkort på Ticnet - med tanken att de ska ta sig tid för att tillsammans gå på teater el dyl.

- linneduk från ett fint väveri (visste att de skulle få matbord i bröllopspresent)

• A:s wife

*Chokladprovning
    *Tavla med dom som motiv (antingen ta med ett foto till nån som kan måla, eller ännu hellre: måla själv om du är duktiga!) det var den bästa presenten vi fick =)
    * delikatesskorg
    *presentkort på SPA el dyl
    *pengar till reskassa om de ska på resa
    * bok/brev som de ska läsa på sin 1-årig bröllopsdag (kan innehålla vad som helst, gärna kul minnen men dem)
    *fina glas/servis som de samlar på
    * ett träd att plantera i trädgården till minne av bröllopet (om de har trädgård)

lycka till i presentdjungeln!!

• Lilla Li

Har de trädgård så kan en fin bärbuske eller ett fruktträd vara kul. Då kan det växa i takt med deras äktenskap. :)

Kanske pengar avsedda för något särskilt på deras smekmånad, om de ska åka på en sådan. Säg 500 kr och ett kort som berättar att de ska använda dessa pengarna för att göra "något utöver det vanliga", massage, middag ute, dyklektioner eller något mer specifikt om ni vet vart de ska. :)

Svar på tråden Bra bröllopspresent till kompisar?