• Azra

Trasiga nagelband

Är det någon som har ett bra tips på hur man kan få fina nagelband? Mina är trasiga och gör ont mest hela tiden trots att jag är flitig med handkräm...

• Svar på tråden Trasiga nagelband
  • Thunberg

Jag tyckar att vanlig olivolja funkar bäst. Massare in det på nagelbanden varje dag.

• Lady o Lufsen

Glöm inte att peela nagelbanden försiktigt så att alla "hudflisor" försvinner- det underlättar för cremen att göra nytta...Ta ett handbad och häll i lite vanligt hårbalsam.

• Azra

Thunberg: ska prova med olivolja.. =) det är ju bra till så mycket annat så det kanske funkar till mina nagelband med..

Lady o Lufsen: ska man peela med vanlig peeling eller?

Tack för tipsen!

• Lady o Lufsen

Du kan peela med din vanliga peeling eller blanda socker i olivolja och peela med. Igentligen så är salt mera hållbart i egen peeling men om du har väldigt såriga nagelband så kan det svida...

• gargamel

Satsa hellre på en nagelolja, tex Solar Oil som man kan köpa på salonger. Vanlig olivolja har för stora molykyler för att kunna tränga in nageln. Å om man ändå ska ha fina naglelband kan man ju satsa på nåt som även e bra för nageln Annars är ett hett tips oxå att undvika vatten så gott det går, använd diskhandskar

• PennyJenny

Mandelolja är oxå bra för naglar och nagelband

• gargamel

Solar Oil som jag använder innerhåller mandel, luktar så hilma gott

• TezzAmore

Azra: Jag använder en nagelbandsgelé på mina torra nagelband. Jag köper den på Kikcs och har för mig att märket är Depend (men är inte hundra på det). Sedan brukar jag använda depends nagelolja. Använder man produkterna flitigt under några dar, så ger det ett jättebra resultat, på mig iaf!!

Svar på tråden Trasiga nagelband