• katty

Presentöppning eller inte

Är det "ofint" att inte öppna presenterna på festen? Jag kan tycka att det brukar ta "död" på själva feststämningen då det ofta blir långtradigt och utdraget?? Vi hade EVENTUELLT skriva i informationsbladet som medföljer inbjudan:

Ex) Brudparet inbjuder till kaffe och presentöppning på söndagen (dagen efter) i parets sommarstuga mm mm.

Vad tycker ni, är det "osmakligt"??

• Svar på tråden Presentöppning eller inte
  • Cookie Dough

Hellre dagen efter. Finns inget som dödar festen fortare än presentöppningen.

• Bruden blå

Beror nog lite på förutsättningarna. Om man som vi har ett enkelt bröllop med närmsta familjen (lite fler än 30 gäster) och där vi därtill önskat oss presentkort från ticket så tror jag inte en presentöppningsstund blir så plågande lång. Hur vi gör vet vi inte än. Men har man o andra sidan kanske 70-80 eller fler gäster så kan det ju bli väldigt många paket.

• Miamaja

Man kan ordna presentöppning på lite olika sätt. Ett bröllop jag var på så var det presentöppning i ett intilliggande rum så där kunde de som ville kolla på den samtidigt som dansen pågick. Sen kan man ju ta det i omgångar om det är mycket presenter, ex vis några direkt efter maten sen vid kaffet och evevntuellt till vickningen. Eller önska er bara dyra saker så att de måste samla, då blir det ju inte så många paket...

• luzorsus

Jag älskar presentöppning, men med för många gäster blir det segt....i ett annat rum är bra, eller öppna några....

• Fru Cinderella

fast öppna några är inte det orättvist? Kändes bara lite konstigt.

Vi hade inte presentöppning, hade nog blivit väldigt tråkigt, i alla fall på vår fest.

Däremot så kommer vi skriva väldigt specifikt i allas tackkort och tacka för det de gav oss..

• September mys

vi kommer bara att önska oss presentkort, de kuverten önskar vi att gästerna lägger i en brevlåda på festen.

• Billa

Vi kommer ha en brunch dagen efter då vi kommer öppna alla paket. Då får de som vill komma å titta på det å umgås lite extra!

• Honey Boo

Vi ska inte öppna presenterna på kvällen. För det första så är det lättare att transportera hem sakerna nerpackade i sina kartonger. För det andra så kan det bli som ett bröllop vi var på: Brudparet fick en kartong med glas, öppnade den, tittade och log glatt. När de sedan fick fler glas i samma serie (som de önskat sig) så matade de bara på kartongerna, sa tack i förbifarten och öppnade nästa. Inte så roligt om man känner att ens present "susar förbi".

Dessutom så tycker jag presentöppning är en partydödare, men där tycker ju alla olika.

Har fått en bra dikt av en här på BT som beskriver att vi spar presenterna till dagen efter, den ska vi rama in och sätta på presentbordet!

• Kärleksfeber

Får man fråga hur den där dikten låter?? Kanske kan få den av dig??

• Nu hustru

Kör på brunch eller kaffe etc och skippa paketen! Passa på att umgås lite extra med era nära och kära! Tiden går för snabbt för att sitta o packa upp paketen. Man får oxå förvänta sig att man får presenter man kan ha svårt att hålla masken för. Sånt man ABSOLUT inte kan förstå hur någon kunde köpa.

Vi öppnade paketen 2 dagar senare i hemmets lugna vrå, och det var skönt!

Lycka till!

Svar på tråden Presentöppning eller inte