• M+J

Presentpåsar - hur har ni gjort?

Funderar på hur alla ni kreativa pysselbrudar gjort små gåvopåsar om man inte vill köpa färdiga dyra i organza eller liknande material.

Vad köper man för tyg? och vad kostar det?

Funderar om man bara tar en tygbit typ 30*30cm och lägger godiset i mitten och sen snör ihop det till ett knyte man helt enkelt knyter ihop med något sidenband, det borde väl funka...?

• Svar på tråden Presentpåsar - hur har ni gjort?
  • Bröllopsplaner

Såklart det funkar. Köpt ngt fint spetstyg, eller organza. Finns i vilket tygbutik som helst eller på IKEA.

• thalia82

M+J

så har vi planer på att göra till vårt bröllop. IKEA har superbilligt (gardin)tyg för 7 kr/m, sen ska vi lägga godis som funkar med vårt färgtema och troligen magneter med en bild på oss och datumet (går att beställa från vistaprint.se) i "påsen" och knyta ihop med ett fint band. :)

• Bröllopsplaner

Jag har köpt 70 meter av just det tyget! :) Tycker det är supersnyggt. Vi ska göra gardiner av det till festlokalen.

• eironj

Är det någon som vet hur man gör tygpåsarna, är det någon som har något mönster??

• tvillingmor

Jag har gjort egna små askar med lock av en fin tapet i den färg vi valt för kvällen. Ska sedan knyta ett spetsband och sätta ev. placeringskortet på den.

Tänkte fylla med eget handgjorda karameller och kanske lägga i en magnet från vistaprint eller liknande...

Funderade på att lägga i hembakta kakor med recept... För alla känner mig som värsta bullmamman...så de vore ju en kul idé kanske....

• thalia82

tvillingmor

låter jättekul med kakor ju! personligt!

• snart Jockes fru...

Det blir superfint och lägga godis i små cellofanpåsar med och sen knyta sidenband runt.
    Påsarna finns att köpa på bl a Tiimari.
    Jag kommer göra såna påsar med rosenblad till gästerna i kyrkan.

• Lollo070707

Jag är oxå inne på cellofanpåsar nu... Tycker det är fint. Dessutom är det ju enkelt. De som snart Jockes fru... pratade om verkar ju jätte bra. Tror jag ska kolla dom på Tiimari. Annars kan man ju även köpa det på rulle, som presentpapper och klippa fyrkanter som man snörar ihop. Blir ju oxå kanonfint...

• Theresekarlsson

ja köpte cellofanpåsar på panduro som det ser ut som om det är vit spets på....ska fylla dem med röd/vita polkagrisskruvar, rött sidenband & även fästa placeringskortet på

Svar på tråden Presentpåsar - hur har ni gjort?