ute i god tid- tips på Kristianstad bröllop?
Skall gifta mig i Kristianstad men bor långt borta, har ni några tips/länkar på frisörer, bröllopstårtor,fantastiskt fina blomsteruppsättningar/brudbuketter eller transporter från kyrkan?
Skall gifta mig i Kristianstad men bor långt borta, har ni några tips/länkar på frisörer, bröllopstårtor,fantastiskt fina blomsteruppsättningar/brudbuketter eller transporter från kyrkan?
Kul med fler Kristianstadsbrudar!
Japp, frisörer finns det gott om. Skägg och lockar är väldigt poppis och bra men dyrt! Andra bra ställen är Atelje Håret, Saxofön. Kolla på www.gulasidorna.se så kan du säkert hitta någon bra.
Bröllopstårtor hittar du på Duvanders, Darins eller Brödboden. (Duvanders gillar jag bäst!)
När det gäller brudbuketter så säger jag inget annat än Växthuset. De är kanonbra och har vunnit många priser. Jag tyckte inte att de var särskilt dyra heller.
Transporter till/från kyrkan är jag inte så bra på. Men kolla gula sidorna.
Jag bor inte heller i Krstd längre så jag är lite ringrostig så är det någon annan här på BT som kan rätta mig om jag har fel så är jag bara glad!
När och var gifter du dig?
En bra frisör i Kristianstad är Myran & Malcolm. Vet att de "gör" många brudar. Bra m,en förmodligen dyra.
Duvanders är helt suveräna på tårtor - blev nyligen rekommenerade av "Sveriges bästa bord".
Mats-Olas blommsterhandel (en interflora) gör fina buketter men jag vet inte hur de ligger i pris.
Transportdelen har jag faktiskt inga tips alls, sorry...
Hej!
Jag gifte mig på Bäckaskogs slott i augusti 2002. Ett ställe jag verkligen rekommenderar. De har en person som har hand om alla bröllopsbokningar och dedikerar sig till 100%. Vi sa hur vi ville ha det, så skötte de allt under bröllopsdagen. Perfekt! www.backaskogslott.se
Håret och sminket fick jag gjort på Studio Capelli. De var jätteduktiga.
www.studio-capelli.com/
Tårtan beställde vi på Conditori Boulevard. Den blev supergod.
Lycka till med bröllopsplaneringen!
Tack för alla fina Tips. Skall genast vidare på nätet och kolla detta. Ja,jag skall också gifta mig på Bäckaskog. Är ingen infödd Kristianstadsbo men väl har jag min släkt från trakten.
Ska gifta mig i närheten av Kristianstad i juli. Jag har bokat Myran och Malkolm till att göra håruppsättning och smink. De verkar jätteduktiga och vana vid att göra vid brudar. Jag bor inte i Kristianstad, så jag tyckte det var svårt att välja frisör, men när jag kom in på Myran och Malkolm bestämde jag mig direkt! Fick ett fantastiskt bemötande, längtar redan till den delen av bröllopsdagen!
Vi ska anlita en florist i Åhus som verkar duktig och inte alltför dyr.
Lycka till!
Vi gifte oss 15 juni-02 i skepparslövskyrka
en myssig & ganska liten kyrka.
Vi beställde vår tårta från Conditori Fantasi-Supergod !!!
Vi hade Jordgubbs&Vitchokladsmousse men de har massa olika smaker på mousser och andra sorters tårtor !
Vi betalade endast 18:- biten & 100:- för utkörningen som ägde rum kl 20.30 fast det var en lördagskväll.
Vi fick oxå en provtårta när vi skulle bestämma oss ,så vi verkligen var nöjda. Vet att man oxå kan beställa 2 pers tårtor för endast 39:-
Kramiz Jennie
Strålande...hur klarar man egentligen att planera sitt "distans" bröllop utan all förträfflig hjälp. Har allaredan hunnit kolla av några av de tidigare tipsen och går nu vidare med era. Tusen tack.
Kul att Ni ska vara på Bäckaskog! Då blir ni säkert nöjda :)
Vi anlitade Dennis Blommor i Åhus. Jag hade med mig en bild som jag skrivit ut från internet, de gjorde buketten efter den. Buketten blev finar än på bilden - då är man nöjd :) Billigt var det också, 900:- för bukett och coursage.
Vi anlitade fotograf Fredrik, han tog jättebra bilder.
Vi planerade det mesta på distans. De grejor som behövde fixas på plats samlade vi ihop i klump och betade av när vi var "hemma".
Tack igen. Fotograf har vi redan bokat, det blev Johan Lindvall. Han hade en trevlig hemsida och var behaglig i telefon.
Skall kolla upp blomsterbutiken i Åhus. Ni kan inte nätadressen till dem?
Hej från mig