• Timjansdoft

Billiga bra frisörer i Trollhättan!

Hej! Var runt i Trollhättan igår och letade frisör men det är så vansinnigt dyrt. Vi har en begränsad budget min KFM och jag... det billigaste hittills är Klipparna som tar 680:- i timman. De är duktiga det vet jag... Men känner någon till något annat? Är mycket tacksam för tips.....

• Svar på tråden Billiga bra frisörer i Trollhättan!
  • Johans2B

Jag går hos en tjej som jag tycker är jätteduktig och trevlig. (vi gifter oss dessutom samma dag, om två veckor).

Det är Frida på Hokus Pokus. Ligger längs med kanalen, fast på andra sidan vägen som går över vattnet.

• midsummer

Klipparna e ju svindyrt juh! Har inget bra tips i THN. Klippte mig alltid på Salong Sax i Lilla Edet. Han är helt underbar han som jobbar där!!

• Timjansdoft

Johans2B: Kul att ni gifter er snart, är det inte väldigt intensivt så här två veckor innan? Ska definitivt prata med Frida på Hokus Pokus.

midsummer: och de var ändå inte dyrast... Storgatan 57 tog 800kr/tim och Salong Edsborg (?? tror jag det var) tog ett enhetspris på 1950 kr!!! Hur långt är det till Lilla Edet?

• brud 080202

Kolla på Ohlssons klipp tror dom har en bra prisklass. Ingår det inte en provuppsättning i priserna? Det är ju bra att kolla om dom kan innan så man inte blir besviken på dagen D.

• Timjansdoft

brud 080202:Jodå det ingår, åtminstone en konsultation, ofta vill de göra den ca 1 månad innan... tänk om man inte gillar uppsättningen och ska få tag på en ny frisör *biter nervöst på naglarna* Ska definintivt kolla upp Ohlssons!

• midsummer

Lilla Edet ligger 2,5 mil söder om Trollhättan, åt Göteborg till alltså. Dock vet jag ju inte vad det är du tänkt göra med håret, jag gick ju till Charlie på Salong Sax bara när jag skulle klippa mig och så. Vet inte hur duktig han är på uppsättningar och sånt - men jag tycker han är underbar! Han hade sån god hand med mitt hår - och det är ovanligt! Har svårt nu när jag flyttat till Värmland att hitta någon som får det bra... E lite kräsen..

• Johans2B

Timjansdoft,

Jodå det är lite mycket så här innan. Har en hel del handling vi behöver göra, samt köra ut en första vända till Lysekil där vigsel och fest skall vara. Pust... Det blir nästa helg som vi får köra räknar jag med. Denna vecka får vi försöka göra all handling. Sen är det snart dags....IIIIIIHHHHH

Har det löst sig med frisör för dig?

• Timjansdoft

Johans2B: Nej det har inte det, men jag jobbar på... Ska prata med Hokus Pokus i morgon... håller tummarna... Hur var ert bröllop???

brud080202: På Ohlssons var det ingen som kände för att göra en brud...

• Timjansdoft

Kom just på, det finns ju en privat frisörskola i Trollhättan. Gör de bruduppsättningar tro? Någon som brukar klippa sig där?

• brud 080202

Jag har klippt mig 1 gång på frisörskolan och hon var riktigt duktig, men dom har ju lärarna runt sig hela tiden för att kolla så det inte blir fel. Ring och kolla med dom, det är ju iaf värt ett försök.

• Timjansdoft

Johans2B:
    Äntligen har jag fått mig till att ringa Frida på Hokus Pokus, hon trodde det skulle gå på ca 1000:- så jag har bokat där! Tack för tipset, hon verkar ju jättetrevlig!

brud 080202:
    Provade frisörskolan... men de har inte öppet på lördagar...

Svar på tråden Billiga bra frisörer i Trollhättan!