• Bettina.

Vår stora dag - så perfekt :)

Nu är jag gift, hade en helt underbar bröllopsdag och har nu sen en vecka tillbaka en helt underbar make.
    Dagen kunde ärligt talat inte ha blivit mer perfekt, allt, precis allt blev som vi ville ha det och det känns så bra att kunna titta tillbaka och inte vilja ändra någonting.
    Det vi verkligen är nöjda med är:
    * Vi är jätteglada att vi valde att ha en professionell fotograf som var med hela dagen, det blev massor av bilder som vi nu spänt väntar på. Det var dessutom en otroligt duktig och trevlig tjej som gjorde att allt kändes helt naturligt och som verkligen gick in för att vi skulle få de bilder vi ville ha, det kändes att hon var där för vår skull.
    * Vi är glad att vi hade gott om tid avsatt för porträttfotograferingen, både före och efter bröllopet, ingen stress alls.
    * Vi är så glada att vi inte hyrde nån "fin" bil utan istället prioriterade att ha en bekant som körde oss hela dagen i en "vanlig" bil. SÅ mycket mer värt för oss!
    * Vi är jätteglada att våra föräldrar från början gjort det helt klart att även om de hjälpte till ekonomiskt så var det VÅRT bröllop och att det viktigaste var att vi fick det som vi ville.
    * Vi är jättenöjda med cateringfirman och konditoriet, trots att vi inte provsmakat varken mat eller tårta (vilket man ibland fått ett intryck av att det är ett nästan måste här på BT) så var det både jättegott och mycket mat så vi behövde inte oroa oss för att någon skulle gå därifrån hungrig.
    * Vi är jätteglada att vi valde bekanta som skötte serveringen istället för att betala dyrt för inhyrd personal. De skötte det jättesnygg och det blev mer avslappnat för alla. De små problem som dök upp fixade de jättesnygg och vi märkte aldrig av dem.
    * Vi är så nöjda att vi inte hade bar utan endast serverade vin, öl och avec, det räckte alldeles utmärkt och ingen blev otrevlig. (Har svårt för alltför fulla människor)
    * Vi är jättenöjda över att vi inte hade någon dans, ingen av oss ville dansa och då struntade vi helt enkelt i det. Vi fick istället mycket mer tid till att bara mingla och prata med våra gäster och det känns väldigt bra med tanke på att det var många där vi inte träffat på väldigt länge.
    * Vi är så glada att vi valde att vara i en privat, lantlig och mysig lokal istället för att hyra nåt dyrt ställe. Det kändes mycket mera som oss och våra gäster verkar ha uppskattat det.
    * Vi är så glada över toastmastern som är en naturbegåvning, och skötte allt perfekt.

* Jag är så nöjd med stylisten som fixade mitt hår och smink, (detta hade vi till skillnad från maten testat i förväg.) Otroligt trevlig och duktig tjej som dessutom kom hem till mamma på morgonen och gjorde i ordning mig och tärnan där istället för att vi skulle behöva fara omkring och stressa själva.
    * Jag är så otroligt nöjd med min klänning som jag verkligen älskade redan när jag köpte den i oktober, och som en duktig sömmerska fixade de små ändringar jag ville ha.
    * Jag är så glad att jag gick och förlängde både mina ögonfransar och naglar veckan innan bröllopet, det var pricken över i-et för mig.
    Alla de tre ovanstående gjorde verkligen att jag kände mig som en prinsessa, har aldrig känt mig så vacker som den dagen. :)
    * Jag är även nöjd att jag valde att ge floristen rätt fria händer när det gällde min brudbukett, ville ha vita rosor och blått, sen fick hon göra som hon ville. Varför försöka mig på nåt jag inte kan nåt om när hon är proffs på det hon gör? Kunde inte ha blivit bättre.

En helt underbar dag och vi är så nöjda med att kunna se tillbaka på den och inte vilja ändra på någonting. :D

Om jag ska ge några "tips" så får det bli dessa:
    *Var inte rädda att be om hjälp! Jag ville göra och ha koll på ALLT i början av planeringen, det blev så mycket lättare och roligare när man inte behövde ta ansvar för allt själv.
    * Var inte rädd att tala om hur NI vill ha det, det är ert bröllop och ingen annans, det är NI som alltid ska minnas den dagen med glädje.
    * Tänk igenom vad som verkligen är viktigt för ER att lägga tid och energi på. Låt er inte ryckas med alltför mycket i vad andra drömmer om, gäller både andra här på BT och i verkligheten. Ta gärna hjälp och tips på BT, för det finns många bra tips att få, men bara för att andra vill ha det på ett visst sätt behöver det inte vara rätt för er.
    * När bröllopsdagen väl är där, slappna av och NJUT!

• Svar på tråden Vår stora dag - så perfekt :)
  • MrsH2b

Ett stort GRATTIS!!! Det later som er dag var helt fantastisk!!Tack for dina tips!

• bröllopsängeln

Grattis!!! Vad härliga tips du har:)

• Frideli

Grattis! Det låter härligt! finns det några bilder kanske? jag är speciellt intresserad av brudbuketten då jag också ska ha vitt och blått. Vore mycket tacksam för ideér :)

• cascada

Grattis!!
    Såå kul att ni blev så nöjd med er dag!
    Vi gifta oss oxå för en vecka sen och vi är hel nöjda med våran dag oxå. Har inget att klaga på, allt blev toppen!
    Nu får man njuta av minnena!

• jagärsåkär

Grattis!! Låter underbart! Det vore jättekul att se bilder, om ni vill lägga upp dem

• Bettina.

Tack! :D

Frideli och jagärsåkär:
    Vi har tyvärr inga bilder ännu, de är hos fotografen. Jag ska lägga upp några så snart vi har fått hem dem, men det kan dröja några veckor till tyvärr...

• N&N

Tack snälla för din berättelse och lärdomar! Det är verkligen sådant jag vill läsa inför bröllopet. Lycka till!

• jagärsåkär

Bettina: det blir spännande!! Det var jättekul att läsa din berättelse. Och den som väntar på nåt gott kan ju vänta länge!

• Mrs.K

Åh... Nu sitter jag å gråter... Vad glad jag blir för din (er) skull!

Det låter så perfekt och underbart!

Grattis tjejen! :)

// Tesse

• Mayasbröllop

Grattis till Ert fantastiska bröllop!!!

Tack för jätte bra tips!

• praline

Ett Stort GRATTIS till er båda.

• Petra74

Grattis!
    Ni verkar ha haft en underbar dag!
    Lycka till!

Svar på tråden Vår stora dag - så perfekt :)