• blomsterbiet

Vad gör ni här om ni är gifta?

Har länge undrat varför gifta brudar spenderar tid här. Visst är det bra för oss som inte är gifta att få råd och tips. Men ibland kan jag undra varför man inte vill släppa detta kapitlet i ens liv.

Hoppa nu inte på mig, jag vill bara veta varför ni är kvar här?

• Svar på tråden Vad gör ni här om ni är gifta?
  • Madelensh

Jag gifter mej inte än på ett tag fast jag tycker det är ganska bra att de som är gifta är här och delar med sig av sin kunskap, hur de gjorde, vilka misstag de gjorde osv.

• blomsterbiet

Jo visst det är jättebra. Det håller jag helt och fullt med om.

Kanske ska omformulera frågan:

Du som är gift vad får du ut av att sitta på bröllopstorget? Varför sitter just du här?

• Bettina.

Jag gifte mig för en vecka sen och jag kommer nog att vara kvar ett tag, men det kommer att bli mindre och mindre... men jag har svårt att släppa det helt på en gång.
    Förhoppningsvis kan man alltid komma med tips som hjälper någon, får passa på när allt ännu är "färskt" i minnet ;)

• BrudSommar2006

Undviker själv de mest bröllopsrelaterade trådarna om det inte är något speciellt som jag känner att jag vet något speciellt om eftersom det inte känns så relevant längre men här finns många trådar om resor, mat, relationer mm som är intressanta att följa ändå!

• PennyJenny

Många vill nog "ge tillbaka" lite oxå genom att tipsa och så.

Men jag gissar ju bara eftersom jag själv inte är gift.

• Pomodoro

Jag ar har for brollopsplanering, men jag kan tanka sig att gifta tjejer ar har av samma anledning som de som inte ens ar forlovade: Det finns inte sa manga bra forum dar man kan ha en bra diskussion med kvinnor i ens alder. Familjeliv ar stort, aggressivt och (sjalvklart) barnfokuserat.

• viktualia

blomsterbiet - dels för att tipsa er som fortfarande planerar bröllop och dels för att jag hamnat i några hängtrådar där vi umgås både på BT och IRL och diskuterar allt och inget. Dessutom känns inte FL som min arena... för många aggressiva typer..

• twentyfirstofapril

Håller med viktualia, FL är lite för aggressivt ibland, så jag hänger gärna här ett tag till.

• viktualia

Dessutom: FL är mer för folk som startat bebisfabrik/har barn... själv är maken och jag "bara" gifta än så länge..

• fruis

I början för att det var kul att läsa om hur andra har gjort, vad de haft på sig och så. Nuförtiden är det mest underhållande. Jag var aldrig någon bridezilla men nu flera år efteråt är jag ännu mindre av en bridezilla och tycker faktiskt att det är underhållande ibland att läsa om all hysterisk planering och minutiöst pysslande (förlåt alla, jag vill egentligen inte göra narr av er.)

Svar på tråden Vad gör ni här om ni är gifta?