• Fröken Kyckling

Kycklingdräkt

Jag söker en butik som antingen säljer eller hyr ut kycklingdräkter för en möhippa som ska gå av stapeln lite senare under sommaren. Hippan kommer att hållas i Göteborg.

Är det någon go' göteborgare som har koll på det?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Kycklingdräkt
  • Bröllopsfnatt!

Skojigt initiativ!!

Tror jag har sett något liknande på en av de gatorna där Knapp-Karlsson ligger. Kanske i hörnet bakom Duka, i närheten av Panduro (är urgöteborgare, men usel på gatunamn...). Det är en mindre butik än Buttericks. Gick förbi för ett par månader sedan och skämtade om en sådan utstyrsel! Minns dock inte om det var en hel dräkt eller bara ett "huvud"... Lycka till!! *ha ha ha, vad roligt*!!

• Linum

Kyrkogatan är det. Bodega heter affären.

• Bröllopsfnatt!

Bra där, Linum!! *heja*

• Fröken Kyckling

Tusen tack tjejer! Ska kolla upp detta tips snarast.

Jodå, med vår planering kommer detta att bli en hit! :D

• Bröllopsfnatt!

Frk Kyckling: Ni kan väl återkomma efteråt och skriva lite om vad som hände...? Lycka till!

• Fröken Kyckling

Det ska vi absolut göra! Vill inte avslöja datum ännu för bruden hänger mycket här också.... men det dröjer ett tag. Tack för tipsen iaf!

• Linum

Ha ha... nu får man ju ut varje helg i stan och spana efter bortsprungna kycklingar

Gud vilken kul idé! Hoppas att det inte blir 30 grader varmt just den dagen bara...då får ni ha mycket spetsad påskmust i reserv till henne

• Bröllopsfnatt!

Dräkten finns faktiskt på affärens hemsida, men det står tuppdräkt (under rubriken vuxen-djur, eller nå´t... Ha ha ha vad roligt!! Är själv gammal lisebergskanin så jag vet att det går bra även om det är varmt, bara man inte klappar hundar...)

• Fixaren_GBG

Later kul nar ar hippan planerad? Vi har en svensexa den 26 e och vi soker en hippa att samanstrala med for nagon kort gemensam aktivitet pa stan.

• Fröken Kyckling

Vill som sagt inte avslöja datum ifall bruden mot förmodan hittar detta inlägg och känner sig träffad...men det är i slutet av juli så det är nog för sent för svensexeträff. Hoppas ni hittar ett annat gäng!

Och ja, hoppas också på att det inte blir världens sommarvärme den dagen! Vi får väl ha något mer lättklätt i reserv ; )

• tinlan

Tänkte en stilla tanke,tänk om det är jag som ska gå runt i kycklingdräkt:) Göteborgare som jag är (hihi).Men jag gifter mig i augusti.Man undrar ju lite vad man kommer att "råka" ut för och när!

• Soya

Kycklingdräkt!!! En klassiker!

• Linum

tinlan: Ta dig i akt! En vacker dag kanske det är din tur...

*nynnar på temat ur Hajen*

• tinlan

Haha,såg inlägget precis började gapskratta.
    Hajen den var bra

Svar på tråden Kycklingdräkt