vilka psalmer har ni under vigseln?
vi försöker planera själva vigseln lite smått... vilka psalmer har ni tänkt ha?
vi försöker planera själva vigseln lite smått... vilka psalmer har ni tänkt ha?
Psalmer: "i denna ljuva sommatid" och "på bröllopsdagen ber vi"
Solosång: "Du är allt" av shirley clamp
Vi har inte helt bestämt oss ännu, men vi gifter oss den 18 augusti så vissa sommarpsalmer känns det som om de går bort. Sen har vi ännu inte diskuterat med präst och kantor.
Det lutar dock mot "En vänlig grönska" och "På bröllopsdagen ber vi" ("Den blomstertid nu kommer" fast med bröllopstext.)
Vi kommer att ha "En vänlig grönskas..." och "I denna ljuva sommartid".
Den absolut vackraste psalmen tycker jag är 289 "Guds kärlek är som stranden...", SÅ vacker och passar jättebra på bröllop!
fler tips?
på bröllops dagen ber vi
finns den i psalm boken =)
lilleman05 - jag tror att den är ett nytt tillägg så den finns nog inte i de flesta psalmböcker. Däremot ska den vara godkänd och en av de psalmer de föreslog på vår vigselmusikkväll.
Vi ska ha: En vänlig grönskas rika dräkt samt Måne och sol.
Om man har ett vinterbröllop (mars i jukkasjärvi) vad passar för psalmer då?
En vänlig grönska (201) och vi lyfter våra hjärtan (84)
Den blomstertid nu kommer och Måne och sol.
Vi ville ha några psalmer som alla kan eller iaf känner till.
vi ska ha en vänlig grönskas.. och i denna ljuva sommartid. Som solosånger har vi Truly, madly, deeply och För kärlekens skull..
Vi har
Den blomstertid
I denna ljuva sommartid
Gud, se i nåd till dessa två (82)
En vänlig grönskas rika dräkt
Vi ska åxå ha solosång av en 4-manna kör men är oense med körledaren om sångerna... Har någon típs?
Gabbies: vad är det för artister? Kan man lyssna online på de låtarna?
Caroline85
Psalmboken är indelad i avsnitt, bl a efter årstider. om du har tillgång till en psalmbok (brukar finnas i de flesta hem där någon är konfirmerad, eller gå till en kyrka) så kan du bläddra och läsa texterna och se vad du tycker passar. jag har inget förslag på rak arm dock, tyvärr.
Jättelycklig: Det är savage garden som sjunger truly, madly, deeply och Ted Gärestad som sjunger För kärlekens skull. Om jag får din mail kan jag skicka över..