• ja2007

Stenar runt om ringen

Ni som har ringar där det är briljanter (el annan sten) runt hela ringen, hur är det? Jag menar, upplever ni större slitage och påfrestning på ringen och stenarna och har någon tappat stenar?
    Vad bör man tänka på om man vill ha en sådan ring?

Har sett en jättefin ring med stenar runt om i två rader men funderar på om det är totalt opraktiskt eller så.

• Svar på tråden Stenar runt om ringen
  • B1LLy

jag ville ha en sån ring, men hon i affären rekomenderade mig att ta en som inte var med diamanter heeela vägen runt eftersom kunde slitas mer på undersidan eftersom man ska ha den hela tiden, resten av livet.
    Jag ville verkligen ha en sån, men så tog hon fram schalins ring "jamaica" å jag föll pladask! =) den har två rader stenar, å när man har på sig den så ser man inte att det inte är stenar hela vägen runt..du kan ju gå ut å testa den i ngn affär så får du se =) å den glittrar ngt enormt! =)
    lite tips.... =)

• ja2007

Ja den jag vill ha är Schalins ring "Venedig", har provat den redan och den är jättevacker på... men ska kika på "Jamaica" också.
    Det är så svårt att ändra sig bara när man verkligen har hittat en ring man fastnat för på en gång

• Lillamig

Jag har 22 brillianter hela vagen runt och jag trivs fantastiskt bra med den och har inte sett det minst slitage efter ca 1 ar. Jag tar av mig den om jag tranar med hantlar, stadar etc och sen sa blir det ju en jamnfordelning av slitaget runt om pa alla stenarna.

Har man val fallit for en helalliansring ar det nog svart att bli nojd med en halvallians - for mig skulle det tyvarr kannts mindre roligt. En halvallians snurrar sig ju ocksa sa att du komemr behova ratta till den for att diamanterna ska synas ratt.

• Yllo

Jag var också sugen på en helalliansring. Jag kikade på Reykjavik (tror att det var den i alla fall) som jag bara älskade. MEN så var det en guldsmed som sa att helalliansringarna tappar sina stenar på "under sidan" då de utsätts för en massa slag och slitage. Alltså bestämde vi oss för att inte köpa en helalliansring *snyft* Ungefär 6 månader efter bröllopet pratade jag med en annan guldsmed (i ett annat ärende), nämner i förbigående att jag fått info om att helalliansringar inte är så bra när, och då säger den guldsmeden att det var det löjligaste hon hade hört! Hon hade minnsan haft sin helalliansring på sig varje dag, hela tiden, i 30 år och hon hade då inte tappat någon sten!

Så summan av kardemumman är väl att man alltid får olika besked beroende på vem man pratar med och vill du gärna ha en helalliansring så köp en

• B1LLy

venedig e superfin oxå! =)
    jag har 28 dimaanter runt.två rader...e helnöjd med ringen!
    men Lillamig har ju en med hela vägen runt, säger att det inte e några problem så satsa på det du vill ha istället !=)

• ja2007

Lillamig ::: Får man vara lite fräck och fråga om du har någon bild på din ring?
    Men jo, det lutar nog att det blir en helalliansring!

• Lillamig

Tyvarr jag har inte det. Den ar pa totalt en bit over 2 karat (2.3?) fordelad pa 22 brillianter infattade med klassisk fyra infattning och ett luftgalleri under sa att ljuset kommer in under stenarna och far dem att se extra glittrande och vita ut. Hojd och bredd ca 3 mm.

Mkt bra val av min alskling som kopte den i NYC.

• ja2007

Lillamig::: Jahaja, då är det alltså bara att se till att min man tar sig till NYC

Svar på tråden Stenar runt om ringen