• Sunshine86

Min pojkvän är nervös..

Hej hej!

Kommer med ett kanske litet annorlunda inlägg.. Min pojkvän och jag har varit tillsammans i snart 2 år. Han vill jätte gärna förlova sig vilket jag också vill. Men han är så otroligt nervös och känns som att han knappt skulle våga ordna en förlovning.. Samtidigt som han är väldigt romantisk. Fler som hade en nervös Sambo vid sin förloving? Jag tycker mest bara att det tyder på att han verkligen Älskar en och vill att det ska vara fint och att det betyder något. Men det tycker inte han, han tycker det är jätte jobbigt...

Tack på förhand! :)
    Kram

• Svar på tråden Min pojkvän är nervös..
  • prinsessan_

Jag känner igen ditt inlägg.
    När jag träffade min drömpojke ville han inte alls varken förlova sig eller gifta sig. Han tyckte att det var en "onödig grej". Nu har vi dock 8 månader bakom oss, och nu tjatar han på mig att vi ska byta ringar. Så han har gjort en stor omställning - och den har varit för min skull. Som han sa sist vi pratade om förlovning, han vet att det betyder mycket för mig och därför är han beredd att ta det steget. För att visa mig att jag är "the one". Men. Han är också lite nervös. Det kan vara lite allt möjligt, som att berätta för sina föräldrar, välja ut ringar osv. Min tolkning av detta är att det bara är en ny och ovanlig tanke. Kanske har din kille inte heller tidigare haft några större planer på förlovning och sånt? Han kanske är en liten bambi på hal is, precis som min pojke ;)

• B1LLy

det tycker jag inte att du/ni ska vara oroliga över-det ser jag som ett tecken att han inte tar lätt på det utan att han vill göra det å att de e en stor grej för honom! vilket e bra med tanke på at tdet finns många som tar lätt på det här med förlovning!...min var oxå nervös-men det släpper! =) va roligt!!!
    Grattis!!!

• jagärsåkär

Min älskling var också lite nervös men så snackade vi om det och han förklarade att det var pga ekonomiska omständigheter. Han var inte färdigutbildad då och kände att han behövde "kunna försörja mig" för att förlova sig. Lite gammaldags men gulligt tycker jag! Bättre när man får det förklarat iaf!!

Så det kan vara skäl som är helt andra från att han inte älskar dig eller inte känner sig redo...

Två år är inte så lång tid heller... Det kan ju vara lite tidigt?

• B1LLy

jagärsåkär:

e två år tidigt? då tänker jag på mig..min m2b friade efter bara ett halvår å nu ett halvår efter det har vi skaffat lägenhet, å planerar bröllop i sommar! =)
    hade ngn frågat mig för ngt år sedan så hade jag bara skrattat å tyckt att det är på tok för tidigt...men har lärt mig att aldrig säga aldrig.. =)) man vet aldrig hur ens liv blir...

• Ungbröllop09

Haha!
    Ja, du. Jag och min fästman förlovade oss nyss och det tog ett bra tag innan han kände att det var dags. Jag är i samma sits som du. Samma ålder och tid med pojkvän (2 år i sommar). Vi pratade mycket om förlovning och hur vi ser på förlovning. Vi hade samma uppfattning att om vi förlovar oss så ska vi gifta oss. Prata med honom!!!

Svar på tråden Min pojkvän är nervös..