• jenny_nenne

Varför är det alltid så??

Så hade jag varit och fixat min m2b morgongåva och jag var så nöjd. En zippotändare som jag köpt i Miami när jag var där. Han samlar på sådana. Så jag lämnade in den på gravering och idag ringer graveraren och säger att hon tabat sig och att jag måste köpa en ny tändare som hon givetvis stå för...*suck*
    Att jag får köpa en ny tändare är ju tråkigt men jag känner lite..jaja skit i samma. det som stör mig är... Varför ska det alltid krångla när man tror man har fixat det??
    När jag skulle köpa ballongerna var ena färgen slut, när jag beställde mnm kulor hade de skrivit att de skulle levereras den 4/10 inte den 10/4, när jag köpt skor hittade jag ett andra par som var snyggare...osv osv osv...
    Varför är det ALLTID så...?

Nån som vill fylla på med odrägliga varför varför händelser...feel free!

• Svar på tråden Varför är det alltid så??
  • daydreamerinlove

önskar jag kunde komma med något vettigt, men känner bara att allt flytit på lite för bra- så snart börjar det här också. kanske ingen tröst, men visst är det tråkigt (minst sagt) med oflyt. bara blääääää

• humm

ge honom tändare ändå! eller två tändare, en OK och en mindre OK. varje gång ni ser den kommer ni att komma ihåg att du köpte den speciellt till honom och att gravöen tabbade sig. Sånt som inte är perfekt kommer man ihåg längst!

• jenny_nenne

ja det kommer juh bli så. jag får ju en ny som hon graverar. Och den som jag köpte som hon tabbade sig med. Så två för en...om den nya nu hinner komma i tid...

• daydreamerinlove

lyckades du få tag på en likadan tändare som du hade från början? eller blev det en annan modell?

• jenny_nenne

nej det blev en helt annan. Den fanns inte alls att få tag i. inte ens snarlik. men den var fin den nya också. Lite roligare faktiskt. Så om man ska se det så, så får han ju två tändare istället för en till samma pris. Men jag hade helst sluppit att ränna runt och kolla. Det är inte många affärer som säljer zippo. Men men får väl se nästa vecka om den kommer.

• InaHjärtarAdam

hah. jag hade mina planer i princip klara. klänningen hemma och jag trodde inget kunde gå fel. men sen visade det sig att vi ska ha barn veckan innan bröllopet var planerat så det blir till att skjuta upp alltihopa och nu har vi avbokat vår bröllopsresa som vi fick till jättebra pris. tre veckor till thailand över jul och nyår.
    inte så att jag inte är glad över barnet, det är jag verkligen. och den blivande pappan också, men det är bara sååå typiskt att det skulle hända just då, hehe!!

•  Miss Cee

Mina "Varför":

* Jag beställde hem en fin klänning. När jag provade den kunde jag inte få armarna över huvudet, för den var felskuren. Jag var tvungen att sy om den (men kunde ha den sen iaf, och det blev bra).

* Jag hade bokat en frissa och vi skulle göra en provuppsättning när jag var i stan. RInger henne 5 dagar innan för att dubbelkolla vår träff. DÅ säger hon att hon fått jobb på annan ort och inte kan göra mig på min bröllopsdag alls! MEN; hon hade fixat en annan tjej som kunde göra mig. Men hon ville ha dubbelt så mycket betalt...Nåja, den andra tjejen fixade mig och trots att det var hennes första bruduppsättning någonsin (!) så blev det jättebra.

* Jag jobbade i flera veckor med att ordna bordsplacering, skriva roliga verser och fixa specialmat till vissa gäster. Sen valde ett antal personer att åka hem direkt efter kyrkan med _Väldigt_ lama ursäkter, i den mån vi fått en förklaring alls... Tack för den liksom. Bordsplaceringen blev ju helt förstörd, och festprogrammet stämde inte och så vidare.... Och när man inte ens får en förklaring, inte ett pip...

* Bokade kyrkan, inser sen att våra mindre rörliga gäster omöjligen kan ta sig in i den och vi får snabbleta en annan kyrka :)

Men men, allt löste sig.

• daydreamerinlove

miss cee;
    läser och kvider; HJÄLP... undrar vad som kommer att hända hos oss!!!

jenny_nenne;
    skönt att höra. kan tänka mig att det svider när man har planerat något och man sen är tvungen att behöva ändra. tycker det räcker med att inte få tag i pappret som jag köpt till vigselprogrammet. jättefint, men fanns bara det. (nåt som legat kvar) finns inte någonstans tyvärr. vet fortfarande inte om jag ska köra på dem jag har och ta hälften i ett snarlikt, alt göra hälften i den andra färgen vi har som tema.

• sjölejon

Hittills har bara en sådan sak hänt.

Vi gillar vin och har letat länge efter ett bra vin med en viss druva som vi vill ha till middagen.
    Till slut hittade vi precis det vi ville ha! Det var dessutom utgående ur systemets sortiment och därför till kanonpris.
    Det fanns förstås inga flaskor kvar här men systemet skulle ta hem från Kalmar där det fanns kvar.

Efter någon vecka börjar vi undra varför de inte hör av sig. Det skulle ju bara ta ett par dagar. När vi ringar och frågar upptäcker de att de klantat sig och aldrig skickat iväg beställningen!!!
    Och nu är alla flaskor slut förstås...

• förhoppningsis

jämfört med er har jag nog haft tur (ta i trä)
    den enda besvikelsen jaghaft hittils är att jag hittade "mina" brudskor bra mycket billigare än vad jag köpte dem för

• Fröken Malm

Vårt första bakslag kom när Fly Me gick i konkurs och bröllopsresan till Prag gick i stöpet.

Sen fixade det sig, vi fick pengarna tillbaka och nu bär det av till Budapest.

Gifter oss om två veckor och väntar bara på nästa incident....

Svar på tråden Varför är det alltid så??