Åtgång på rosblad?
Vi ska ha färska rosblad som gästerna får kasta över oss, men frågan är hur många rosor man egentligen ska köpa?
Vi ska ha ca 95 gäster.
Vi ska ha färska rosblad som gästerna får kasta över oss, men frågan är hur många rosor man egentligen ska köpa?
Vi ska ha ca 95 gäster.
Ingen som har haft rosblad på sitt bröllop eller börjat räkna på åtgången?
Jag fragade min florist och hon sa en liten hink med rosenblad till ca 80 gaster. Vet tyvarr inte hur manga rosor som kravs for att astadkomma detta, hon fixar rosenbladen at oss, vi bara diskuterade storleken pa korg.
Har du hittat en bra korg att ha bladen i? Holl pa att driva mig vansinnig att hitta en fin herdinnekorg men floristen visade sig ha en (hon sa att de ar valdigt svara att hitta och att de brukar ateranvanda sina och speja dem i olika farger).
Lillamig
Blev nyfiken o undrar
Vad kostade rosbladen?
Det lät jätte häligt med rosblad
Jag har fått korgar genom jobbet, ganska vanliga bruna men de får duga.
Funderar på att köpa en bukett rosar på Hötorget och testa hur mycket rosblad jag får ihop :)
Jag tycker det är vansinne att köpa rosor som man sedan förstör, men det är antagligen för att jag älskar blommor och framför allt rosor. Jag skulle köpa rosor som dekoration till festen och använda ris eller såpbubblor på kyrktrappan. Helt enkelt min åsikt
Ska dock köpa rosor som de ändå ska slänga och ta av bladen. Några andra som har tips?
Bride 2 be - ingen aning faktiskt for jag har inte fatt offerten an och den kommer vara pa alla blommor.
Jag har räknat med en ros/person= 1 hand. I vår lilla by finns en butik som säljer 20 rosor för 79 kr. Inte toppenkvalité men det behövs ju inte. ca 80 gäster = 320kr