• ciina

Stay ups eller strumpeband

Tjejer, hur ska ni göra med strumpor? Blir det stay ups eller strumpor med strumpeband eller strumpor med strumpebandshållare?
    En hel del av de korsett/torsolettliknande underkläderna verkar förutsätta strumpor med strumpeband. Jag har liksom aldrig tyckt att det har varit så bekvämt.

• Svar på tråden Stay ups eller strumpeband
  • Joanna

Jag håller med dig. Dessutom tycker jag att det ofta syns när man använder strumpor med strumpebandshållare.

Jag lutar nog åt stay ups.

• evanisse

Kan man inte ha stayups tillsammans med strumpeband? Är det särskilda strumpor som gäller då? Kanske verkar som en dum fråga men jag vet inte!

• ciina

Det kan man ha, men man kan inte ha vanliga strumpor utan strumpeband. De har inte lika hård resår upptill och inte heller den där gummilisten som håller upp stayups.

• Eva 28/6-03

Jag kommer att ha stay ups (champagnefärgade) samt "vanliga" bh och trosor som jag köpt just till bröllopet, men som jag kan ha efter också. Tycker att det känns onödigt att köpa underkläder för 500-1000 kr, t ex torsilette (eller hur det nu stavas) som man bara har 1 gång.....

• annaca

Själv är jag helt klart för stay-ups. Sååå mycket enklare att gå på toa! :)
    Och jag vill ha korsett/torselett eller nåt sånt. Har visserligen flera, både i vitt och andra färger, men nog vill jag överraska med nåt nytt under. Undrar bara om det funkar till klänningen (som jag inte har köpt än...)

• Charlottsky

Det är inte svårare att gå på toa med strumpeband än med stay-ups. Trosorna ska bäras utanpå strumpebanden, många gör felet att de bär trosorna under.

En del torsoletter har avtagbara strumpeband som kan hakas av så det fungerar med stay-ups till!

• annaca

Fast en del gör så att trosorna inte sitter uppe om man tar dom utanpå...dvs trosorna hamnar ovanpå själva korsetten, inte bara över strumpebanden.
    Men visst går det bra att ha stay-ups med strumpeband!

• Gullefjunet

Kanske en dum fråga...
    Men behöver man ha strumpor alls?
    Om det är sommar menar jag...

• dea

I en tråd för länge sen skrev några om att gummikanten smet åt så det blev en valk över, vilket inte kändes så smickrande.

Men jag utgår i från att jag kommer att ha stay-ups, det har jag helst till vanliga fester också. Jag tycker det är lagom snyggt och lagom praktiskt.

• Åsa

Jag hade hela strumpbyxor dvs. varken stay-ups eller strumpor med strumpeband. De var väldigt tunna så det kändes knappt att man hade de på sig trots att det var mitt i sommaren. Hade strumpbyxor för att slippa skavsår vilket jag lätt får annars.

• Anonym

hej jag tycker att strumpbyxor var skönt att ha på bröllopet man behövde inte vara orolig för att något skulle hasa ner. jag gifte mig i somras. hoppas du väljer rätt lycka till

Svar på tråden Stay ups eller strumpeband