• MANDK

Personbild från Skatteverket

Undrar om någon av er vet VAD eller HUR det ser ut personbild från skatteverket?
    Vår prälle vill ha en sådan, men samtidigt "varnade" oss för att inte blanda ihop det personbevis.

Om jag förstod honom rätt, är personbild mer beskrivande än personbevis.

Behövde ni andra något sådant??

• Svar på tråden Personbild från Skatteverket
  • knufs

Det kan inte vara Hindersprövning han menar? Den måste du har klar och med dig till bröllopet eller lämna innan till prästen.

• <:3 )~~~~

Jag gjorde en sökning på eniro,
    blev inte riktigt på det klara vad det handlar om men det verkar som om det bl a rör exemmpelvis släktförhållanden, om man har barn etc.

www.eniro.se/query&ax=&search_word=personbild+skatteverket&what=web

Gifter ni er inom någon slags frikyrka eller annan lära än kristendomen? Låter konstigt att prästen vill ha personbild tycker jag.

• Lilla Li

Rör det släktförhållanden och barn så lär det vara hindersprövningen det handlar om. Den tar ju upp just sådant. Tycker du ska fråga er präst om det var det han menade.

• MANDK

Det är inte hindersprövning eller intyg om vigsel. Jag ve inte heller vad han är ute efter
    Vi är båda katoliker och vi har ordnat våra dopintyg och där står det att vi inte är släkt eller något sånt.
    Men, men....vi får väl se vad skatteverket säger när jag begär en personbild

• Cameline

MANDK: Jag ska också skaffa en sådan..
    Det står typ bara att man är ogift (om man är det dvs)

Gäller för de som e katoliker och de som ska gifta sig med katoliker..

• PennyJenny

Är det inte för att se att ingen av er har varit gift förut då? Jag vet inte hur hindersprövningen ser ut men där kanske det inte står om man varit gift förut och då kompletterar en personbild det. För där finns alla släktskap och sånt med, inkl om man varit gift, skild, äkna osv.

• Paola

Ja det är för att se att ingen av er har varit gift förut, för skilsmässa är ju inte ok enligt katolska kyrkan.

Svar på tråden Personbild från Skatteverket