• Mintan

Tips på roliga små uppdrag

Nu är möhippe-planeringen i full gång! Jag söker några roliga snälla små uppdrag som den blivande bruden kan utföra. Inte sälja kyssar på stan alltså...

Någon som har idéer? Själv har jag råkat ut för en fullständig idétorka.

• Svar på tråden Tips på roliga små uppdrag
  • Anonym

Måste vara anonym för jag har lånat vissa saker av en bekant, som inget vet än...

1.Hon kan få en lista på saker hon ska hitta (tex. pantburk, ica-kasse, hårnål, 50-öring, kondom, kvitto från Åhlens m.m)
    Sen kan hon få poäng för det hon har hittat, och om hon lyckas få ihop ett antal poäng så kan hon "vinna" ngt(ansiktsbehandling?).
    2.Hon kan få en rolig protestlista att få folk att skriva på där är också en vinst som pris moitverande kanske?
    3.Hon kan få en 50-lapp att handla minst 5 reasaker för.
    4.Hon kan "tigga" ihop saker som människor har på sig och också få poäng.
    5.Hon kan få en frågesport om sina möhippevänninor.
    Ja det är allt jag har.

• Anonym

Måste också vara anonym då något av detta kommer att återanvändas inom kort och vissa vet min signatur...

Uppdrag av en snäll karaktär: den blivande bruden får i uppgift att måla en tavla som visar de fem viktigaste/mest minnesvärda händelserna i sitt och sin fästmans liv än så länge......lite kul för han kan få samma uppgift på sin svensexa. Kan bli kul att jämföra de två "mästerverken" på bröllopet - hur många gemensam händelser?.

Annars kan hon få skriva en dikt eller ny text till en viss låt som ni kan lägga in i festprogrammet eller läsa upp på bröllopet.

Hon kan få svara på 5 -10 frågor om sitt förhållande, sin kille o.s.v. och om killen får göra detsamma kan resultaten oxå läggas in i festprogrammet eller presenteras av deras bästa vänner på bröllopet. T. ex. "Vad gör h*n helt på sin fritid?", "Vilken glass tycker h*n bäst om?" "Vem är mest morgontrött?".

Mer "traditionellt" uppdrag, fast snällt: ge henne en engångskamera och ge henne ett antal teman hon skall foto under möhippan som blommor, vår/sommar, glädje, vänskap, ja, vad som helst...ni kan klistra in fotona i ett album och skriva fyndiga kommentarer "Detta är "glädje" för X"...och ge den till hennes man på bröllopet.

Hoppas nå't av detta ger dig inspiration.

• Helene

Låt henne spela in en cd skiva, besök på ett spa/badhus...

ge henne 1 sak..tex 1 pantburk som hon sedan ska byta mot en annan sak, tiden ska vara begränsad och innan tidens slut ska hon bytt ett visst antal gånger.

Om ni vet att hon är dålig på nått...tex att sy eller laga mat så hitta på små uppgifter som hon måste lyckas klara.

• ichm

Jag fick i uppdrag att pyssla ihop den brudkrona som jag sedan skulle bära... Hade piprensare ståltråd och fjädrar till mitt förfogande Sedan fick jag en bok där jag skulle samla vackra ord om kärlek, jag skulle alltså fråga folk jag mötte...

Svar på tråden Tips på roliga små uppdrag