• elinf

Erfarenhet av Nääs slott?

Funderar på att ha bröllopsfesten på Nääs. Vi blir ca 90 personer. Finns det någon som har erfarenheter därifrån. Får man ordna med egen catering och eget vin, fina lokaler, prisvärt osv?

• Svar på tråden Erfarenhet av Nääs slott?
  • Ellte

Efter vad jag kan förstå kan man inte hyra slottet för bröllopsfest. Däremot kan man ha vigseln där, men det finns bara plats för 65 gäster.

www.naas.se/vigs.htm

Vad de rekommenderar om man vill ha festen där är Nääs värdshus. Dit kan man troligen inte ta med mat & dryck eftersom det ju är en restaurang...

• KUS

Innan kunde man hyra Villa Varnhem för egen catering, men jag tror inte man kan det längre.
    Det finns en lokal en kort resa från Nääs som heter Österlyckan. Kanske kan man vigas på Nääs och sen ha festen där? Ring Lerums kommun och fråga.

• Carolina

Jag har ringt dit idag eftersom vi går i samma planer. Men det enda de kan erbjuda där man kan ha festen är på värdshuset. Ingen av de andra byggnaderna går att använda, jätte tråkigt! Nu vet vi inte var vi ska hitta en bra lokal i dessa trakter.

• J - E

När vi bokade vårt bröllop på Nääs i höstas kunde man hyra både Varnhem och Lekhuset runt Nääs.
    På Nääs värdshus får man ej ta med egen mat & dryck. Pris per kuvert ligger runt 650-700 kr. Max antal gäster är ca 100 pers.
    En annan lokal i trakten är Sävelångens restaurang som ligger vid Nääs fabriker.

• Prilla

Det finns en kanónmysig festlokal i Nääs Fabriker som drivs av en MC-klubb!!! som heter Åkeriet. Ring och prata med Sven Hansson som driver restaurang Sävelången.

Mvh Prilla

Svar på tråden Erfarenhet av Nääs slott?