• Amanda Lee

Hur ge pengar som present - men ändå lite kul?

Hej! Ska på bröllop där brudparet bara önskar sig pengar till en resa i present. Några tips på hur man ge detta på ett roligare sätt än en 500kr-sedel i ett kuvert eller fastklistrat på en vinflaska? Kan tillägga att det är ett bröllop med westerntema.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur ge pengar som present - men ändå lite kul?
  • Tjingelingen

Vi har gett pengar i present till ett par som önskade sig det till bröllopsresa. Vi växlade in det till enkronor och köpte en "mini"resväska, som barn har och lade alla enkronorna i.
    Finns med en mängd olika motiv. Den slog vi in i ett paket. Det blev väldigt tungt och de var väldigt förundrade innan de öppnade paketet.

• M.O:s älskling

som en flaskpost, en söt spargris

• jeli81

Min standard jag brukar köra på som alltid uppskattas är:
    En kruka, som du fyller med polly, sätter i en gurka, i med tandpetare i gurkan och sätt på gelehallon på toppen av tandpetaren. Sen kan ni växla in pengarna i mynt, tex en kronor el fem kronor el nåt och så blandar ni det tillsammans med pollyn. Så har ni en "kaktus" :)

• _Ninna_

Om det är westerntema, så är mitt förslag att växla in femhundringen i antingen enkronor, tior eller tjugokronorssedlar och sedan fylla en sadelväska alternativt en "pengasäck á la westernfilm" med dessa. Eller varför inte bara stoppa ner dom i en lite mindre skinnpung? Kanske kan vara nåt?
    (Går ju att komplettera med en knallpulverpistol också, så brudparet kan skydda sina pengar från illvilliga "bad guys" ;) )

• Nessan

Om brudparet önskar sig pengar av den anledningen att de omedelbart efter bröllopet flyttar utomlands, då är det inte nån bra idé att "skoja till" det med penga gåvan antar jag...? Jag menar; det skulle nog inte vara så kul att behöva betala övervikt på planet pga att gästerna växlat alla pengagåvor till enkronor! Nä, jag antar att det får bli enkla sedlar i ett kuvert för vår del då vi ska på bröllop...

• Duchess

Jag och några vänner gick ihop och köpte en liten Pippi-långstrumpväska på en leksaksaffär som vi fyllde med guldpengar. Vi hade en rätt stor mängd 10-kronor... :)

• HalmstadNilla

tips om de åker direkt efter är ju att växla in pengarna till rätt valuta o i "större" mynt. Alltså högre valörer.
    Vi har varit på bröllop då de fick en vas av oss o in den låg en stor cellofanpåse me godis och pengar...
    Det roligaste vi gjort (måste bara berätta även om det kanske inte passar er... förlåt) va ett par kompisar som gifte sig o önskade sig presentkort på ikea. Inge kul tyckte vi så vi spexade till det... Hennes familj, och hon, är lite pryda, inte hans familj och de öppnade paketen dagen efter med alla samlade... De fick ett paket med små paket i och ett litet häfte med instruktioner. Typ öppna det lilla gröna paketet osv. Första paketet innehöll ett par mjuka bäbisstrumpor till "den som blivit till i natt". Andra paketet presentkort på ikea för att köpa in bäbisprylar... Tredje paketet va kondomer för att, om de nu haft tur under bröllopsnatten kan d ju få välja i fortsättningen om de ska ha barn eller inte... (gula kondomer för att matcha färgtemat) Nu tyckte hon det va lite väl pinsamt.. I sista paketet låg glidmedel och en lapp med texten "bäbis eller inte bäbis - enjoy doing it!"
    Hon skämms fortfarande lite men oj va mycket roligare än bara ett presentkort!
    Gör nåt sånt!

• Slarvmaja

älskar iden med pippiväskan och guldmynt, ska på bröllop i sommar och de önskar sig just pengar, men FAN hon hänger ju här på bt titt som tätt

• Duchess

Slarvmaja:
    Ingen fara, hon läser inte just den här tråden :D

Svar på tråden Hur ge pengar som present - men ändå lite kul?