• fatima

jag är ung

hej allihop, jag e ny här på sidan och jag ska gifta mig 21 juli i år. jag har då precis fyllt 20 år=) jag är svensk men har konverterat til islam så mit bröllop kommer bli lite speciellt med hälften svenskar och resten av halvan irakier=) jag längtar så mycket=)

• Svar på tråden jag är ung
  • B1LLy

spännande! var ska bröllopet vara?

• midsummer

Hej! Jag har precis fyllt 21 och min blivande är 39 så jag är ung och det är 19 års åldersskillnad. Men jag VET att det är rätt och att det kommer funka. (Trots att man väl aldrig har sådana garantier, åldersskillnad eller ej...) Är det rätt så är det. Vi gifter oss, som mitt nick avslöjar: På midsommarafton. Lycka till med allt tjejen!

• dolly5

Varför konventera till islam?? Jag skall gifta mig med en iranier och jag behöver inte konventera, om jag inte vill då förstås.

• Veronik@

Alla får ju göra som dom vill?.. Jag tycker i alla fall att åldern har stor betydelse. Hur det än är så har vi kommit olika långt och man har olika värderingar kring livet. Under livets lopp går man ju igenom olika kriser beroende på vilken ålder man befinner sig i. Det som var viktigt för mig i 25 års åldern kanske inte är så relevant när jag har passerat 40 år. Jag skulle inte vilja att min äkta hälft var mer jämngammal med mina föräldrar än till mig själv.

• Glitterkråkan

Veronic@
    Precis som du påpekar: alla får faktiskt göra som dom vill!
    Även om det är stor åldersskillnad mellan två människor kan de naturligtvis ge varandra lika mycket som två jämnåriga kan göra. Och blir man kär så blir man, då är det inte åldern som är det viktiga.

• Daphne

Hihi tänkte precis tipsa dig om tråden där vi andra som gifter oss den 21:a juli håller till men såg att kakan hade hunnit före :)
    Grattis till bröllopet och ett bra valt datum ;)

Svar på tråden jag är ung