• storablå

skagen

Ni som gift er i Skagen, hur var det? Är det fint? Vill veta mer!!

• Svar på tråden skagen
  • malthorn

Skagen är jättefint. Vi gifte oss där i maj i år och hade ett litet men jättemysigt bröllop, med bara vår son och våra föräldrar som gäster.
    Bröllopsmiddag (inkl bröllopstårta), hotell och fotograf bokade vi via nätet. Frisör och blomsterhandel ringde jag till hemifrån och sen när vi väl kom ner till Skagen så hade vi ett par dagar på oss och då gick jag även in och pratade med dom.
    Kyrkan är ganska liten och enkel, det får plats ca 100 pers men jag tyckte att den var helmysig. Prästen är också jättebra. Jag kan definitivt rekommendera ett bröllop i Skagen och även lägga in ett par extra dagar så att man hinner se lite av trakterna runt omkring också. Det enda jag inte vill rekommendera är hotellet så kolla upp noga innan (du får gärna fråga mig om det är något du undrar över). Det jag främst störde mig på var läget på vårt hotell, visst hade vi havsutsikt från balkongen (som vi betalde extra för) men framför allt så hade vi utsikt över den stora industrihamnen. Den kanske också kan vara värt att nämna, Skagen är inte enbart en liten småstadsidyll utan har också en ganska stor industrihamn som jag tyckte förstörde intrycket ganska mycket direkt när vi kom, men när jag hade lärt mig att blunda för den så tyckte jag att Skagen var precis så mysigt som jag hade föreställt mig.

Svar på tråden skagen