En månad kvar till 19:e Maj!
Nu börjar tiden verkligen rinna iväg i full fart! Om exakt en månad kommer i alla fall jag och m2b sitta och äta lunch samt vara halvfärdiga inför vigseln. *pirrigt värre*
Innan dess har vi massor av småsaker att fixa, fast det är som sagt bara småsaker. Vi konstaterade att vi egentligen är fit for fight och skulle kunna gifta oss vilken dag som helst istället för om en månad. Så det är nästan så jag skulle vilja dra igång det i helgen istället för att vänta!
De smågrejjer vi har kvar är saker som: Köpa vinet på Systemet, köpa tyg till dukarna på IKEA samt göra slutouchen på fest samt vigselprogram och träffa prästen. Men indirekt är dessa saker inte livsnödvändiga för en vigsel så det känns som vi verkligen har koll på läget :) just ja, ringarna ska lämnas in för gravyr, men det är ju inteheller livsnödvändigt för en vigsel!
Däremot vet jag att tre dagar innan bröllopet kommer det troligtvis att bli småkaos, då ska all mat lagas, festlokal dekoreras, blommor fixas, program printas och vikas... Ja, massa såna saker som bara går att göras då det är precis dags för bröllopet. Men min underbara mamma och min minst lika underbara lillasyster har tagit ledigt dagen innan bröllopet så de finns tillgängliga både torsdag och fredag, samt mamma undrade om hon skulle ta ledigt på onsdagen också för att hjälpa till. Så vi har två "heltidare" som ställer upp minst två dagar innan samt trolgitvis lika många om inte fler på m2b's sida samt ett par kompisar. :) (Själv är jag ledig hela veckan bara för att kunna koppla av helt från jobbet och kaoset som är där :))
*tokglad och sprallig* Helt otroligt att man om en månad äntligen får använda brudklänningen! Att få se sambon uppklädd i sina kläder! Att inför familj och vänner lova varandra en massa saker och verkligen ta steget fullt ut mot familjelivet! :)