• BlueTopaz

Tips till möhippa?

Haj!

Jag ska vara både tärna och toastmadame på ett bröllop den 11/8 i år. Själv gifte jag mig förra sommaren, men jag kan ju inte gära återanvända min egen möhippa till den nya bruden och det står still i min skalle... Har ni några bra tips på vad jag och den andra tärnan kan hitta på för kul?
    Vi vill göra saker som bruden tycker är roligt. Hon är en riktigt glad, sprallig och partyglad tjej.

Tack på förhand!! =)

• Svar på tråden Tips till möhippa?
  • rerre

Vi kidnappade bruden och åkte till boda borg. Vi hade en MÖ SEXA. Alltså, båda brud & brudgum.

Ni kan låta henne spela in en CD
    Ge massage på folk för ca 5 kr som hon sedan ska köpa en present till sin m2b

• BlueTopaz

Åh, tack för trådtipset! Jag har sparat ner många förslag! =)

Någon mer?

• Gunilla Barström

Jag tipsar om pärlskurs i Pärlshopen.
    Jag var där för ca två veckor sen. Vi fick lära oss hur man gör smycken. Örhängen, armband mm. Jättekul! Bruden var jättenöjd, hon gjorde till och med sina egna örhängen som hon ska bära på bröllopet!

• NalleMajas

Gunilla B:

Vart fanns denna smyckes kurs? Vilken stad? En av våra planerade aktiviteter till en möhippa kan tyvärr inte genomföras så nu står vi helt tomma i våra huvuden på vad vi ska hitta på. Smyckeskurs lät roligt....
    Maila gärna mig! mari_osterlund@hotmail.com

• the french frog

Vi bjussade våran vän på en gör om mig! jättekul, sen fick hon en kalender med alla bilder! vi var hos fotograf Ozdeleau, rekommenderar henne varmt! En tjej sminkade och sen blev hon fotograferad

• Fru Cinderella

Jag var med om massa kul.. några favoriter

- Spa i min kompis badrum, förberett med tända ljus ansiksmask etc..
    - Fick plocka min egen brudbukett när vi promenerade in till stan efter champangelunchen.. och ge bort den till någon kille vi mötte på vägen!

• M.O:s älskling

min kompis va på möhippa häromdan å de hade varit på nakenbad

• BlueTopaz

Tack tack tack tjejjer!!

• Charlie_b

Hej!
    Jag håller också på att planera en möhippa, eller hjälper brudtärnan med det...Jag har hittat massvis av roliga aktiviteter som man kan göra, bla kan man arrangera sumobrottning i valfri park, vilket innebär att man får på sig en sumodräkt i gigant size att brottas i, och tanken är att bruden ska utmana alla deltagare, en efter en,jätterolig grej! Om hon gillar action kan man tävla i paintball, finns ett speciellt paket för brudar på actionpaint (hötorget, sthlm) då bruder får på sig en stor kanindräckt eller dalmatinerdräckt och ska bli jagad av deltagarna på en inomhus el utomhus bana....annars så finns det ju roliga danskurser-ex stripdance (den som carmen electra har), magdans, blooywood, afrolatin,salsa osv...Spela in en cd-skiva kan ju även det vara roligt!En minne för livet!=)
    Hoppas du fått några tips och lycka till!

• tågjäntan

Tre klasskompisar ordnade en minihippa, dvs vi var få och jag visste om det i förväg.
    De hade gjort en massa lappar som de skrivit frågor på: Vem tog kontakten efter den berömda tågresan? Vad kommer ni att bråka mest om när ni gift er? (vi bodde inte ihop innan vi gifte oss) kommer du någon gång laga maten? (vet du om hur bortskämd du är) osv.
    Och sedan hade de gjort en tre rätters enkel meny som vi åt hemma hos en av tjejerna.
    Det var väldigt mysigt och trevligt, personligt och bra.
    Kan rekomenderas om man inte är allför många.

• snartsmartbrud

Jag blev överraskad av min möhippa i lördags och har följande tips:
    * Inte för många punkter på agendan, hellere god tid och ingen stress. Kom ihåg att ju flera personer ni är, ju längre tid tar transport etc.
    * Ingen förnedring. Det är SÅ ute.
    * Satsa på att brudens olika vänner lär känna varandra, det ska finnas tid till mingel och prat.
    * Lekar, där hon får vara i centrum är roligara än aktiviteter hon gör själv, mens ni vänter någon annan stans. Man vill ju, som brud, vara med sina vänner den dagen och inte ensam i ngt spa eller så.
    * en lek: alla gäster tar med en present som påminner dem om bruden. Hon öppnar och ska gissa vem den är bfra/berätta sammanhanget. Bra sätt att lära brudens olika sidor och de andra deltagare att känna på.

min möhippa blev en alldeles fantastisk dag, just för att det var tänkt på dessa grejor. fortfarande helt hög av lycka och tacksamhet över att 17 personer från båda DK och Sverige hade kommit till Köpenhamn enbart för min skull. vi paddlade havskajak i hamnen där, och umgickes sen (med lite lekar och rätt mkt gin&tonic) och de flesta sov över. mysigt också att ha morgonen efter. Lycka till.

• NalleMajas

Vi lyckades med en oförglömlig dag - trots att vi fick lova tt byta aktivitet.
    Det blev:
    1. kidnappning på MC, en tur på ca 1 timma
    2. hotellfrukost med alla tjejer
    3. Bergsklättring på Skuleberget (strax nedanför Örnsköldsvik) (www.skulenaturum.se/198.html) detta tog oss ca 1½ timma upp på berget och sedan lunch på toppen och sedan en vandring ner igen.
    4. Catering av Thai mat 5 rätters
    5. Massage för blivande bruden, 1 timma
    6. spakväll i vår källare med bubbelpool + bastu + hårinpackningar + ansiktsmasker.

Detta var jättelyckat och bergsklättringen var JÄTTEROLIG! Det kan varmt rekommenderas om ni vet av en sådan plats i närheten där ni bor!
    Har ni frågor så maila gärna!
    mari_osterlund@hotmail.com

• tonkan

Jag var på en riktigt kul aktivititet med mitt jobb som nog skulle passa på en möhippa. Vi gjorde ett Mordmysterium (detektivgåta) under en middag. Det höll på i ca. 3 timmar. Det var skitkul och vi har skrattat många gånger efteråt åt kvällen. Alla "spelar" varsin roll och man ska prata med alla för att hitta ledtrådar.
    Kolla på www.mordmysterium.se

• BlueTopaz

Tack så jättemycket tjejjer för all hjälp!! Jag fick många bra tips! Vi har nu blivit klara med vårt upplägg och blev helt klart nöjda:

* Vi två tärnor tar in på hotell i city med bruden på morgonen.
    * Vi möts alla upp och går sedan till ett varuhus och talar om för bruden att hon har 30min och 700kr att köpa kvällens outfit för. (hon vet inte vad hon ska göra på kvällen)
    * spelar sedan laserdome i en timme
    * Lunch, picknick eller på café beroende på vädret
    * 2 timmar på ett hyrt spa då vi bara kan ligga i poolen och snacka, dricka vin och käka jordgubbar. (sparadiset på östermalm i sthlm)
    * Sminkning plus produkter på make up store för bruden.
    * Middag på Hard Rock Café
    * Party!
    Allt detta kostar för brudens del 475kr per person, och totalt per deltagare 1350kr (inklusive brudens del). (vi är 8st med bruden)

Sedan sover vi två tärnor med bruden på hotellet i stan (i juniorsvit) och dagen efter ska vi mysa lite i hotellets pool och äta brunch. Det står vi två tärnor för själva.

Vi tycker iaf att det blev bra! =)

Svar på tråden Tips till möhippa?