• Jhen

Träd + skylt

Hejhej!

Jag ska på bröllop i maj och har funderingar på att ge brudparet ett träd som de kan plantera i sin trädgård och ha som minne. Nu är frågan om man ska fixa en skylt där man kan skriva deras namn och bröllopsdatum på? Är det någon som har ett bra tips på något fint träd eller var man kan fixa en fin skylt?

• Svar på tråden Träd + skylt
  • emmtil

Va sägs om ett träd som blommar så vackert på våren.. påminner dem om bröllopsdagen. har ett vackert med fina rosa blommor, kommer bara inte på va de heter nu.
    Hurdan skylt hade du tänkt dej då?

• wife 2 be - been wife

Japansk körsbär kan jag tänka mig. Finns snart i de flesta parker

• Jhen

Jag vet inte riktigt vad jag hade tänkt mig för skylt faktiskt...

Både magnolia och japansk körsbär är riktigt fina. Ska nog åka till en plantskola och kolla runt lite.

• 4augusti

Varför inte en skylt i metall som hängs på stammen( som ett halsband) eller en som skruvas fast på stammen.

• Brud 4 augusti

Jag är själv väldigt förtjust i mandelträden, de är de som blommar i rosa och de blommar verkligen mycket, slår knopp och sen någon dag senare är hela träden helt fyllt med rosa blommor :) Mandelträden blommor just nu, iallafall här i skåne. Ska plantera sådana här hemma hade jag tänkt mig.

• Kirsto

Måste bara för att ni skrev om mandelträd skriva in en dikt som skulle kunna få följa med i kortet:

Som ett blommande mandelträd
    av Pär Lagerkvist (1891-1974)

är hon som jag har kär.
    Sjung du vind, sjung sakta för mig
    om hur ljuvlig hon är.

Som ett blommande mandelträd,
    så späd, så ljus och skär.
    Bara du, ömmaste morgonvind,
    vet hur ljuvlig hon är.

är hon som jag har kär.
    När det nu mörknar så tungt omkring mig,
    kan hon väl leva här?

• wife 2 be - been wife

Magnolia är fin. Såg att svärmor köpt en busk-magnolia som blir nästan 4 meter hög. Blommar från juni -augusti

• brudgum2007

Japanskt körsbär blommar väl bara en vecka innan de släpper alla blomblad?

• wife 2 be - been wife

japansk körsbär har väldigt kort blommningstid 2 veckor max, sedan är den grön fram till hösten

• wife 2 be - been wife

är du absolut inna på träd så hade jag hellre köpt något familjeträd av någon sort med lite blandade sorter. Vad sägs om plommon eller äpple?

• Jhen

Nu är det inhandlat, det blev ett mandelträd, eller 2 till och med :) Mycket fina!

Svar på tråden Träd + skylt