• Bruden blå

Frysbar plockmat

Precis som titeln anger. har ni några tips på plockmat som är frysbar?
    Vi har redan en ganska regält tilltagen grekisk buffé sammansatt, men funderar på att lägga till några små saker på den. bra några roliga små plocksaker liksom.
    vill därför ha tips på små plockrätter som man kan förbereda gärna en vecka eller två innan och frysa in för att bara plocka fram och ställa fram färdiga.

• Svar på tråden Frysbar plockmat
  • Lena+Mattias=sant

kycklingvingar, marinerade och stekta går utmärkt att frysa

• silvera

Måste det vara fryst?

Annars brukar syltlök och cornichons på burk vara gott till det mesta.
    Oliver i olika smaker har du säkert redan tänkt på...

• Bruden blå

Lena+Mattias=sant

kycklignvingar, men är det så gott kallt. det skall vara klart att äta tänkte jag. Kycklingsouvlaki har vi annars som en av varmrätterna.

• Bruden blå

silvera

ja helst, vi har redan 15 saker på buffé bordet om jag räknar allt. nu funderade jag över några frysta småsaker att lägga till.
    syltlök är jag inte så förtjust i och kalamatesoliver är ju som du gissade redan givna.
    men vad är cornichons? det var nytt, har jag inte hört om förut.

• silvera

Cornichons är minigurkor. Typ 2-3 cm långa. Inlagda i en lag, som man kan hälla bort.
    Syltlök passar jättebra till grekisk mat!

• silvera

Å inlagda soltorkade tomater, passar också jättebra till!

• silvera

Gröna oliver, i lite olivolja, kryddat med havssalt, rosmarin, oregano...är också jättegott!...

• Bruden blå

silvera

ja dom där Cornichons lät inte så tokigt, får se om jag hittar sånna i affären.
    soltorkde tomater kommer det att finnas i en burgul sallad. det är sååå gott. mums

• Bruden blå

Någon som har fler tips?

• Fluffbullarna

Minipajer med "grekisk smak"? :)

• Bruden blå

September mys

mm det va inte en tokig idé. du har inge bra recept o tipsa om?

• Bruden blå

Fluffbullarna

Paj tror jag aldrig att jag har bakat. Men ger mig gärna på ett försök. några bra tips och recept. vore jättekul o få prova lite nya maträtter.

• September mys

Bruden blå nja jag har inget recept men det serverades mini pizzor på en fest vi var på och om jag inte minns fel så sa värdinnan att hon hade gjort pizzorna av pizza mix som man blandar med vatten.. sen kethup och valfri "fyllning" vad man nu gillar för pizza... och sen riven ost uppepå, lät enkelt men jag har inte provat det själv

Svar på tråden Frysbar plockmat