Köpa ringar på nätet?
Någon som har erfarenhet av att köpa ringar på nätet? Har kollat på Vigselbutiken.se. Någon som vet om dom är bra?
Någon som har erfarenhet av att köpa ringar på nätet? Har kollat på Vigselbutiken.se. Någon som vet om dom är bra?
om du kollar med sökfunktionen här på bt så ser du att din fråga är en sådan där det går 13 på dussinet *S*
Kort sagt, det är MASSOR här som köpt från vigselbutiken.se
hellkes.se
jempguld.se
guldgruvan.se
hedensguld.se
med flera. Det är samma ringar som i vanliga butiken, det är stämplade schalinsringar och tcol/fu´s ringar.
bara det att priserna är lägre pga att dom itne har butiks och personalkostnad främst.
Ok det ska jag kolla upp! Tack för hjälpen!
Så lite så. har bara hört odelat gott om dom butikerna. Enda negativa jag hört om en av dom butikerna var en tjej som var stressad och beställde sin ring tror det var två veckor innan vigseln. Hon blev förbannad när ringen inte passade när hon fick den, och arg på att dom inte kunnde lösa leverensen i tid åt henne.
KOmmer inte ihåg exakt hur turerna gick, men som alltid när man handlar på nätet, tänk på att postgången är som den är, man kan inte alltid lita på att få den på exakt 10 dagar eller vad som anges, man måste ha lite säkerhetsmarginal ifall man valt fel storlek eller ifall den mänsliga faktorn spelar in. förseningar uppstår. Har man bara tiden på sin sida så spelar ju ett par dagar hit och inte ingen roll.
Vi tittade på att köpa våra ringar via vigselbutiken, hade hittat en schalins ring som var billigare där. Men jag tyckte det var svårt att avgöra vilken ringstorlek jag har. Vi lånade deras ringmått och jag testade. Gick sedan in i en butikn och kollade på ringen där och testade ett ringmått där oxå. Det skillde nästan 2 ringstorlekar mellan butikens mått och det mått jag fick hem. Visst, det ena var med bredare ringar och det andra med smala, och jag var säkert lite varmare om fingrarna ena gången, men två storlekar det är mycket. Jag kollade då med vigselbutiken om det går att byta ringen om den skulle visa sig vara förstor eller förliten, men just schalinsringarna gick inte. Och den sortens ring vi ville ha (med infattade senare på rad) är jättesvårt att ta in eller ut. Så vi valde att gå till en guldsmed i stället och få exakt rätt storlek.
Så kolla dessa saker innan du beställer ringar på nätet. Vill dock säga att vigselbutiken hade ett supertrevligt bemötande och så, ingen skugga på dem, bara det att det finns många saker man ska tänka igenom innan man köper ring på nätet och att allas fingar kanske inte passar för det. Som mina. ;)
Vi köpte både förlovningsringarna och vigselringarna via nätet på titanringar.com det gick kanon! Det ända man bör tänka på är att vara ute i god tid så att de hinner komma, vara säker på att ringmodellen är den man vill ha (titta på liknande ringar i verkligheten) och var noggrann med storleken!
Vi köpte våra förlovningsringar från guldgruvan. jättenöjd med ringarna, storleken var inget problem, vi hade kollat storlek innan och det stämmde bra.
Däremot har jag gått ner i vikt och ringen därav e lite för stor, men det e ju mitt eget problem. hur det skall lösas vet jag inte än, mönstret kommer nog bli lite förstört om jag tar in den e jag rädd.
Ja, storleken håller vi på att kolla upp nu. Låter lurigt att det skillde två storlekar mellan butikens ringmått och de på nätet. Tänkte beställa hem ringmått och testa. Hoppas att det är lika!