Coverband i Linköpingstrakten
Är det någon som har koll på något bra coverband i Linköping med omnejd? Vi har lite svårt att hitta något bra till vår fest i juni.
Är det någon som har koll på något bra coverband i Linköping med omnejd? Vi har lite svårt att hitta något bra till vår fest i juni.
Nån som vet något annat band? Behöver ej vara cover!! Eller kanske någon bra trubadur.
Ett litet tips: kolla om det finns några coverband eller band på universitetet. Åtminstone borde något festfixeri eller kårhus kunna tipsa om bra band.
Lycka till!
Coverband vete katten, men det finns iaf en stråkkvintett och ett storband i anknytning till universitetet. Storbandet heter Lusen, och till dom fins nog nån .studorg-hemsida eller så...
www.liu.se/music/
Universitetets musiksida, kanske kan du hitta något där!
Kolla med Linköping Symphonic Band. De spelar typ Sinatralåtar för dans. Priset är 5000 kr för en helkväll.
Vilken sorts musik ska det vara? Vi var på bröllop där Christer N Petterssons spelade, dom är skitbra på covers, men det var nästan lite mer koncertstuk där folk hoppade som galningar och de äldre kanske inte var lika glada. Vet att dom höjde sitt gage strax efter bröllopet så de kan vara ganska dyra... Annars finns det säkert en och annan trubadur, en som jag jobbat med tidigare har "trubadurat" på Gotland under sommaren, har ej hört själv hur han är dock, men de brukar hålla hyfsad klass om de får spela där. Kristoffer Cassel heter han, det namnet borde finnas i tel katalogen... Han brukar nog spela på Gula Huset också ibland.
Jag hade tänkt mig covers som passar både gammal och ung.
Är det någon som har haft LiTHe blås?
Jag är på jakt efter ett band som kan spela det mesta. Linköping med omnejd, gärna söderut!
Tacksam för tips!