• Tant Brud

Vad tar er frisör, och hur lång tid tar det?

Nu har jag bokat frisör. Undrar lite vad ni andra har betalat. Hon tar 1100 + 300 kronor/timme för uppsättning och makeup.
    Ska dit så småningom (bor 20 mil från vigselorten) så får hon ju göra en bedömning hur lång tid det kan ta. Det måste man ju veta för planering av dagen.

• Svar på tråden Vad tar er frisör, och hur lång tid tar det?
  • PennyJenny

Jag ska ha en ganska enkel frisyr där framhåret bara dras bak och fästes med kammar eller klämmor samt några blommor i dessa. Ska inte ha i något löshår och har självlockigt som bara ska förstärkas typ. Hon tar cirka en timme. Hon tar från 1000 så jag vet inte riktigt vad det hamnar på men det borde inte vara så mycket mer än det eftersom det inte är någon komplicerad frisyr. Har en konsultation några dagar innan som ingår.

• PennyJenny

Ah, såg att ditt var med makeup oxå. Till mitt tillkommer makeupen med 700 kr (ink konsultation) och hon beräknar hålla på i en timme med makeuppen.

• bumse2

Jag kommer att betala 2500kr för håruppsättning och det tar ca två timmar.

• 11 augusti

2500 kostar min uppsättning inkl 1 tim konsultation, får vara i ett särskilt brudrum där det serveras bubbel och tilltugg till mig och sällskapet. Tidsberäkning 3-4 timmar. Då kommer jag att ha med mig min syster samt en väninna som sminkar. Vi har tid för paus och om vi vill ha med egen lunch eller så. Därutöver är det 20% på klipp o färg innan samt samma rabatt på smink och frans- och brynfärgnin, plockning etc. Prisvärt tycker jag med tanke på vad jag får för pengarna. Kommer att må som den prinsessa för en dag som jag ska vara den dagen - och behandlas därefter. (Kan vara en rolig kontrast till vardagens slit med barn, jobb.... Ja, ni vet)

• Tant Brud

Låter ju som jag har ett rätt ok pris då.
    Ja, så mycket konkurrens på den orten fanns inte, så det är ju bara att gilla läget

• Bride2Be2007

1800 kr, 3-4 timmar + provuppsättning

• Petra74

Jag skulle få betala ca 1500:- Men har ångrat mig så nu ska min tärna sätta upp håret för mig!

• bauti

I vilken tad pratar vi om dessa priser???

• HalmstadNilla

min frisör tar 1000 kr/timme. Det tar ca 2,5 timme skulle jag tror. Men då ingår löshår mm..

• MhjärtaJ

Min frisör i Karlskrona tar 600kr/timme för en uppsättning. Hon trodde det skulle ta ca 1,5 timmar...

Svar på tråden Vad tar er frisör, och hur lång tid tar det?