• brud i Amerika

Florist i Varberg eller Träslövsläge omradet....

hejsan,
    Vi ska gifta oss i Träslövsläge kyrka. Sjalv bor jag utomlands sa mina foraldrar far halla pa med det mesta i planneringen. De ar tyvarr bortresta tills den 15maj sa jag forsoker fa tag i information som de kan anvanda nar de kommer hem.

Kanner ni till nagon bra florist i omradet?
    Jag ar inte ute efter nagon komplicerat. Som det ser ut nu blir det roda rosor och "babies breath" (kommer inte pa vad det heter pa svenska just nu).
    Tackar pa forhand for alla bra tips.

Bra tips pa annat i omradet skulle ocksa vara bra till exempel -bilar for uthyrning
    -bussar fran kyrka till fest lokalen i galtaback

• Svar på tråden Florist i Varberg eller Träslövsläge omradet....
  • Toffsvipan

Sökte på Florist på hitta.se och fann följande:
    www.hitta.se/SearchPink.aspx&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=florist&UCSB%3aTextBoxWhere=varberg

Tycker att personalen på växtriket i Träslövsläge är jättetrevliga, så det går nog att lösa det mesta med dem.

När det gäller biluthyrning hittade jag följande :
    www.hitta.se/SearchPink.aspx&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=biluthyrning&UCSB%3aTextBoxWhere=varberg
    Själv tycker jag att Heimroths är bra och har bra priser (även förhandlingsbart om ni ska hyra många)

Här hittar du hallandstrafiken och kan se vilka bussar som går.
    www.hlt.se/?

Annars har du ju taxi, då finns Bua Taxi & Varbergs Taxi.

• brud i Amerika

Tankte mest om vi kunde hyra bussar attt hamta gasterna och ta dem ner till bygdegarden och sedan tillbaka igen efter festen. de flesta ska bo i Träslövsläge omradet under den natten och da kan de ju dricka utan att behova beskymra sig.
    ska ta en titt pa de lankar du skickade.
    Tack for ditt snabba svar

• Toffsvipan

Varbergs Taxi har bussar som tar 15 personer.

Annars kan du kolla med Dagsås buss; www.hitta.se/SearchPink.aspx&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=bussbolag&UCSB%3aTextBoxWhere=varberg

• nicole78

Hej igen Brud i Amerika! Hur går det med bröllopsplanerna over there? Just nu är det ganska lungt med mina...det mesta som går att boka på förhand är färdigt.
    Vi ska oxå boka buss som kör gäster fr kyrka till fest och sen in till Varberg efter festen...jag skulle rekommendera Bengtbussen i Skällinge, de har bra priser och vi använder ofta dem till och från fester eller även Dagsås buss.
    Biluthyrning har jag tyvärr ingen aning om för vi fixar det privat...
    Men riktigt duktiga florister har de på La Fleur på Kungsgatan i Vbg eller oxå Pamps, skulle säga att dessa två är bland de absolut bästa i stan. Ha det bra, vi hörs!

• brud i Amerika

Hejsan Nicole78,
    Det gar val ganska bra med planeringen. Kan inte gora sa valdigt mycket just nu. Vantar pa att mina foraldrar ska komma hem fran Spanien (15 maj).
    Ar nastan klar med inbjudningarna och har inhandlat min klanning.
    Hur gar det sjalv?

• nicole78

Hej igen! Jag har oxå inhandlat klänning, det blev en Aspera från Alicija Eklöws kollektion Parisette, helt underbar! Vad blev för din del?? Jag fick ut mina inbjudningar 4 april och det var jätteskönt...det är först efter det som jag kännt att jag kan "släppa" lite på planeringstankarna (som stressat mig en del...), nu kan jag bara se fram emot lite småpillande med blommor och mat i juni och kan nu fokusera på studierna mer. Ha det gott!

• brud i Amerika

Jag kopte min klanning pa Davids Bridal
    new.photos.yahoo.com/album&aid=576460762397159405&pid=&wtok=qpAydlFYZGeLM8ZLq2MNqg--&ts=1176141845&.src=ph

Gud vad jag ser fram emot att bli klar med inbjudningarna. De som jag ska skicka ut har ar nastan klara. Kan inte skicka ut de som ska till Sverige forran mina foraldrar kommer hem men jag hoppas kunna skicka hem dem till dem sa att de kan skicka ut dem med en gang.

• brud i Amerika

Glomde saga att klannningen har axel band men de kommer jag nog att ta bort. De kliar lite grann.

• Jenny82

Hej!
    Mitt tips är att anlita LaFleur, de ligger på Kungsgatan.. Jag tycker att de helt klart har bäst blommor i Varberg.

Det finns flera olika bussbolag som har mindre bussar. De som följer längre ner va de jag hittade på ENIRO, men jag vet att det finns ett till som heter Horredsbuss och/eller Linderbergsbus.. men som jag inte hittade på ENIRO.

Dagsås Busstrafik AB
    Telefon: 0340-45000
    Dagsås 5
    43010 TVÅÅKER

Långås Buss AB
    Telefon: 0346-91028
    Mobil: 070-9851852
    Fastarpsvägen 24
    43010 TVÅÅKER

RS Buss
    Telefon: 0340-692955
    Spannarp 11
    43010 TVÅÅKER

Lycka till..
    kram

• brud i Amerika

Tack for infon jenny82. Ska be mina foraldrar kolla upp.

• biddi

Har inte eläst i genom hela tåden, så jag vet inte vilka tips du fått. men jag har ett tips på en duktig florist iallafall.
    Hon heter Helena och har en liten butik i Morup som heter Blomsterkällan och jag tror inte att hon e speciellt dyr heller. Har inte hennes nr men sök på Blomsterkällan, Långås på hitta.se så ska du nog hitta henne. Lycka till

Svar på tråden Florist i Varberg eller Träslövsläge omradet....