• Lilla Li

OT: Hjälp med inflyttningspresent till ett par som precis flyttat ihop?

Min sambos bästa kompis har precis flyttat ihop med sin flickvän. Han är ganska nojig över detta, hon är hans första riktiga flickvän och han får nästan lite panik över att de flyttat ihop. Han har ganska svårt för relationer. ;) Hon har bott ihop med en kille innan och är mer "erfaren" på detta område, har en mycket mer layed-back attityd till det hela.

Han har bott i lägenheten i flera år och hon flyttar nu inte till honom och ska ha inflyttningsfest på lördag.

Jag skulle vilja ge en present som är lite annorlunda. Kanske något som driver lite med hans panikkänsla? Kanske något som de inte behövde när de bodde isär, men behöver nu som sambos? Kanske något hon behöver för att kunna lugna honom?

Jag vet inte riktigt vad jag är ute efter - men nåt sånt... Någon som har några bra idéer? :)

• Svar på tråden OT: Hjälp med inflyttningspresent till ett par som precis flyttat ihop?
  • Joleen

Brödrost som rostar hjärtan? Kanske inte riktigt vad du var ute efter men ändå något som passar att ge till folk som tagit ett steg in i tvåsamheten.

• Lilla Li

Joleen: En sådan brödrost hade jag tänkt ge vår toastmaster och har därför letat efter den. Men hittar ingenstans så jag har gett upp.

Gärna fler tips! :)

• Kat77

Matchande påslakan kanske...
    Dem har jätteroliga kuddfodral på hemtex, med roliga texter :)

• Lilla Li

Kat77: Ah bra idé!

Fler förslag?

• Zozo

öh.. ge INTE en stoor trädgardstomte!! det fick vi när vi flyttade in i var lilla lagenhet utan vare sig balkong eller trädgard.. Varför???

• Lilla Li

Zozo: Haha oj! :) Nej det ska jag inte ge. ;)

• Mrs. 170307

En yuccapalm eller annan stor blomma/stort träd? I den kan man ju hänga "lämpliga" småsaker som baldrian eller annat lugnande om han är så ängslig, eller yogaanvisningar så att han kan slappna av lite när det blir för mycket stress.

• Firestarter

Jag gillar att ge lite "personligare" presenter. Så om du har en fin bild på dessa tå ihop kan du ju förtora den lite och köpa en fin ram och sätta in den i. Brukar bli mycket uppskattade. Iallefall bland mina vänner! :)

• Mrs. 170307

Ja, du är ju bra på datorer och design: varför inte göra en lista med roliga tips och "förhållningsregler" för ett lyckat samboliv? I en fin ram blir det ju en kul present som ni kan anpassa exakt till paret i fråga.

Är ju inte fy skam att det också blir billigt.

• Lilla Li

Jag hittade en gammal tråd med den PERFEKTA presenten:

Man sätter ihop en korg med allt för ett lyckat förhållande.
    Liten flaska mousserande - att fira med
    Massageolja - för när ni vill ha mys
    Vit flagga - för när ni bråkar
    Passionsfrukter - för fortsatt passion i förhållandet
    Huvudvärkstabletter - för när ni går varandra på nerverna
    Levande ljus - för romantiken/för värme behövs i ett förhållande/för ljus behövs
    Öronproppar - för när ni inte orkar lyssna på varandra
    Fotoalbum - för att skapa minnen ni skapar tillsammans
    Papper och penna - när ord inte räcker till
    Visselpipa - när ni behöver ta en time-out
    Mina frågor - för att lära känna varandra bättre
    Tändsticksask - för att tända gnistan
    Nyckel - till den andras hjärta
    50-öring - för att påminna er om att pengar inte är värda att gräla över
    Gummiband - när viljorna går åt olika håll måste man vara flexibel
    2 koppar med varm choklad - för mysiga stunder
    Soppåse - för att slänga alla bekymmer i

Eller så kan man göra en korg med ingredienser för ett lyckat förhållande. Man river bort etiketterna på en massa konservburkar och sätter dit egna. Då blir det hemligt innehåll. T.ex. kärlek, förlåtelse, tillit, krydda, glädje, hopp, humor, musik, överraskningar. Går ju även att kombinera med grejerna ovan.

Ska sålla lite nu och sätta ihop nåt bra. :D

Tack för hjälpen tjejer!

• Lilla Li

Kan tillägga att jag då även tänkte skriva en "instruktion" för innehållet i korgen, så de vet vad allt är till för. :)

• jagärsåkär

Cool idé Lilla Li! Annars tyckte jag också att påslakan för dubbelsäng var skitbra! Det är verkligen nåt man bara har när man flyttat ihop...

Kanske även en present som driver med ett småborgligt liv som par... Två lite tacky tofflor som matchar varann... Hans blå och henns rosa, riktigt kitsch och driver lite med hans rädsla att bli ett tråkigt par som sitter hemma. (om det nu är det han är rädd för). Eller ännu värre: RUTIGA tofflor åt båda.

• Lilla Li

jagärsåkär: Ja tofflor var en bra idé! :D

Svar på tråden OT: Hjälp med inflyttningspresent till ett par som precis flyttat ihop?