• Hoppfull Romantiker

Brudbukett i plast?

Innan ni går i taket kan jag säga att jag inte ska andvädna en plastbrudbukett vid ett riktigt bröllop, Gud förbjude. Däremot vid en fotosession där någar brudklänningar ska modellas och vi behöver en fuskbukett om ser äkta ut så inte kostnaden skjuter i höjden.

Någon som vet om man kan få tag i en fusk/plastbukett och vad kan den tänkas kosta?

//HR

• Svar på tråden Brudbukett i plast?
  • 20th century fox

det är ofta dyrare med konstgjorda blommor än med riktiga, så om du vill ha billiga blommor ska du nog köpa riktiga ändå.

• Hilde

Köp en vanlig bukett med säsongsblommor. Linda in skaften i ett vackert tyg och kanske någon utsmyckning, pärlor osv. Kring detta.

Det är nog gissningsvis den billigaste lösningen.

Eller trä in en sådan där rund rottingboll med murgröna En god vän gjorde det och det blev effektfullt mot en vit klänning. billigt som tusan också.

• maochjo

Såg sådana buketter vid en bröllopsmässa. Otroligt fina och där på mässan kostade de ca 200- 300 kr. Så är det dags för bröllopsmässa där du bor så kan det vara värt ett besök.

• förhoppningsis

kolla på torghandeln vid stängningsdax brukar gå att få fina buketter för 50 kr

• f.d. Svart brud

Det finns hur många amerikanska siter som helst där man kan köpa fuskbuketter...

Jag googlade på "silk wedding bouquets":
    www.google.se/search&q=silk+wedding+bouquets&meta=

• f.d. Svart brud

Det är bara att klicka på ovanstående google-länk, så kommer du automatiskt till alla amerikanska/engelska nätshopar som säljer fuskbrudbuketter...

• B1LLy

puffar lite på den här tråden...silkesblommor...på nätet? helst svensk hemsida.. ? ngn?

• Bruden blå

Huu ryser ändå, en enkel röd ros är nog ändå det mest romantiska och kan bli jättefint på foto.

• B1LLy

du menar som brudbukett? en enda röd ros?

• Bruden blå

B1LLy

ja, absolut, det kan vara jättevackert.
    föreställ dig bilden, en enda röd stor ros. håll den neråt i ena handen. eller håll upp den och lukta på den. finns det något mer kärleksfullt och passionerat än en enda ros egentligen? Det är ju den klassiska kärleksgåvan en man ger till en kvinna, en enkel röd ros.

• B1LLy

jo ifs...nu när jag tänker efter..du har ju rätt-säkert jättefint.
    Orsaken till att jag behöver en bukett i plast e att jag inte direkt vet hur det blir med min bukett eftersom jag ska göra den utomlands...så jag ville gardera mig med en plstbukett-jag vill ju helst ha en med riktiga blommor-självklart! men måste ha en plan b! =)

• irin

Kolla med floristutbildingen i närheten där du bor, de brukar stäla upp om de får ta bilder och använda...

Svar på tråden Brudbukett i plast?