• Fru Hennerdal

Angående bruduppsättning

Hur lång tid ungefär behöver jag räkna med att avsätta för bruduppsättning? Min tärna kommer även hon att få en uppsättning av samma frisör. Behöver veta detta både för att beräkna en ungefärlig kostnad, men också för att kunna planera bröllopsdagen.

Tacksam för många svar!

• Svar på tråden Angående bruduppsättning
  • Marskatt

Beror helt på frisyr o förberedelser. Hör med frisören som ska göra din frisyr!

• ingelia

Hej
    Det beror helt på vilken frisyr du ska ha. Jag har långt hår och kommer att ha en rätt utslagen frisyr. Dock ska hela håret lockas. Min frissa vill ha 2,5 timme på sig för att göra frisyren. För det betalar jag 2000:- Lite i dyraste laget men jag har gått hos henne så länge så hon vet hur jag vill ha mitt hår.

Lycka till

• Lillan72

För mig och min tärna tog det ca 4 tim. Då gjorde de bruduppsättning och sminkade mig och gjorde en håruppsättning på min tärna.

• Lillan72

Glömde säga vad mitt kostade...2000:- för smink + hår för mig och 500:- för tärnan.

• Fru Hennerdal

antar att jag får räkna med ungefär 4 timmar...inte klar ännu över min frisyr. Är i budgeteringsstadiet så därför vet jag inte ännu ngt exakt. Vill att min syster, tärnan, skall ha en enklare uppsättning så den kanske tar lite kortare tid. Men man vill ju inte heller att det ska bli stressigt.

Tack för svaren, som var otroligt snabba som vanligt ! :D

• Fru Hennerdal

En tilläggsfråga då: Hur dags kommer ni att vara hos frisören? Tänkte att vi skulle hinna till fotografen innan vi åker till vigseln....Blir kanske en tight dag...*pust* ;)

Svar på tråden Angående bruduppsättning