• sandybrud

    Var i Sassnitz kan man köpa billig sprit?

    Vi ska åkt till Sassnitz i Tyskland och handla alkohol. Har någon tips på någon billig butik/affär där?

  • Svar på tråden Var i Sassnitz kan man köpa billig sprit?
  • WomanOnTop

    Jag skulle rekomendera att åka till Burg, som ligger ca 7km från färgan i Puttgarden. De har den danska affären Calles samt en annan bra, Aldi. Tyvärr känner jag inte till Sassnitz..

  • sandybrud

    Ja vi funderade först på det, men det blir jättelångt för oss att köra. Det blir mer bekvämt att ta båten över till Sassnitz. Men tack för tipset

  • klurifax

    Det finns ju bordershop, men vi körde en bit in i landet, där det fanns ett litet köpcenter, där var det billigare. Minns inte vad det hette...

  • snart fru G

    vi handlade i en stad som heter Burg, ligger drygt två mil från sassnitz. Billig sprit på en supermarket som jag inte minns namnet på och billig öl på familia.

    Definitivt billigare än butiken vid färjan!

  • amorin

    Om ni ska till Sassnitz finn som sagt en bordershop. Fördelen med att handla där är att de har jämna priser.

    Inför vår semester/shoppingresa gjorde jag en lista över priser i Sverige och bordershop, och sen höll jag helt enkelt utkik längs resan efter var det blev biligast att handla. Kan säga att vin är billigare på supermarkets, men whisky och starksprit är billigare på bordershop. Man kan hitta special erbjudanden såklart, men jag var lite kinkg och ville ha märken jag kände till (inte Putin vodka och "Table Wine" från Sydafrika)

    När vi var på bordershop hade de dessutom "rea" på Tuborg öl. Vi fick 5 plattor för priset av 1 på systembolaget!!!

    Hett tips är att kolla in på bordershops hemsida: http:// www. border-shop. dk

  • klurifax

    snart fru G
    Burg ligger väl vid Puttgarten och inte vid Sassnitz? Eller finns det ett Burg till? (inte helt omöjligt iofs)

  • snart fru G

    klurifax: visst har du rätt! jag skrev fel! Bergen menar jag, det ligger två mil utanför Sassnitz.

  • klurifax

    SnartfruG
    Ja just det! Det var den staden vi också handlade i! Eller just utanför... Bl.a på Familia. Vi köpte öl, vin och sprit till min 30års fest, 100 gäster och vi betalade bara runt tusenlappen och hade massor över!!

  • Fröken Malm

    Sandybrud,
    Var i Sassnitz i somras när vi åkte hem från Fotbolls-VM. Om man åker n mot Strahlsund (för övrigt en jättemysig stad!) så finns det lokala supermarkets, typ Aldi. Sen finns ju alltid Bordershop vid färjeläget, som någon nämnt ovan.

  • rorrac

    Hej!

    Jag och min m2b var till sassnitz för nästan en månad sedan och handlade inför bröllopet i sommar. Vi åkte till Aldi i Strahlsund först. Där köpte vi musserande vin (Muscato) som vi ska ha istället för champange. Och ärven Korn (brännvin) som vi tycker är mycket godare än den billiga vodkan som finns i tyskland. Sedan åkte vi till Bergen. Där handlade vi vin och wiskey på Real och även lite vin på Famila. Vi hade även tänkt köpa ölen på Real men de hade inte öppet i ölbutiken den dagen vi va där. Så den billigaste ölen vi kunde hitta var i Bordershopen. Där låg ett flak på strax över femtiolappen om jag inte missminner mig.
    Men jag måste säga att Real har det största utbudet av viner och starksprit, till skillnad från Famila som nästan uteslutande har viner och likörer i olika de slag...

  • sandybrud

    Tack för alla bra tips tjejer
    Nu vet jag ungefär vart vi kan åka...

Svar på tråden Var i Sassnitz kan man köpa billig sprit?