• Minnisen

Vilken ring stl???

Hej!

Det e så att jag funderat ett tag på att fria till min sambo, och nu ska jag slå slag I saken!
    Det e ju bara det här med ringstorleken! Jag vill ha den ?riktiga? ringen vid frieriet och jag vill inte att vi går och väljer ringar tillsammans! Det ska vara en överraskning!

Härom veckan provade han min pappas ring bara på skoj. Han sa ? Den var lite stor, men det e klart hade den varit mindre kanske jag inte hade fått över den över knogen!

Pappa har stl 21 på sin ring och nu funderar jag på vilken storlek jag ska våga välja! Har förstått att en millimeter gör en del! Kanske skulle 20,5 vara bra eller vad tror ni?

Tacksam för snabba svar då jag ska lämna in förslag hos guldsmeden idag!

Tusen tack! / Minnisen

• Svar på tråden Vilken ring stl???
  • discodivan

låter väl jättebra, sen kan man ju alltid knacka ut eller in den om det behövs sen

• Minnisen

Discodivan: Vilken stl va bra tyckte du?

• Mrs. 170307

20,5 blir säkert bra. Om den sedan fortfarande är lite stor är det ju bara att göra den mindre (om det är en guldring, tror att man inte kan minska stål- eller "hårda" titanringar men det kan vara fel).

Lycka till!

• jessa76

Minnisen: var bor du???
    Jag har en kompis som heter Minna nämligen, hon brukar kalla sig Minnisen :)

Svar på tråden Vilken ring stl???