• be happy

Epilator

Jag funderar på om jag verkligen orkar en sommar till med rakhyvel! Funderar på att skaffa en epilator... Nån som har erfarenheter att dela med sig av?

• Svar på tråden Epilator
  • Tjolahopp

nä, men jag är oxå inne på att skaffa mig en Undrar om det är effektivt?

• Pink Lady

Jag använder epilator, tycker det är smidigast eftersom jag inte vill raka benen för det växer tillbaka nästan samma dag känns det som...plus att det är tidskrävande varje dag. Och vax blir så kladdigt, och inget man vill ta med på en resa.

Det gör lite ont, men man vänjer sig tycker jag. Jag rekommenderar det!

• Fiafria?

Japp, effektivt som sjutton! Sitter här med bebismjuka ben, nyss epilerad! Fördelen är att det inte blir stubb när det växer ut, utan bara fjun.

• Brud 2008

Jag tycker inte att det är så supereffektivt, för mig blir det alltid kvar en del, men jag har så tunna hår så det kanske är därför...

• jakt_vilt_asljunga

Epilator eller vaxning är långt mycket bättre än rakning.

För den som tycker att det är en aning för smärtsamt, så går det ofta lättare om man låter någon annan göra det till en.

jag har sysslat en del med detta som deltidsjobb, så jag har fått se och höra ganska mycket genom åren

• fashiongirl

AJJJJJ..jag klarar inte av det. Har verkligen försökt. Men står man ut med att det gör ont så är det bra (har kompisar som tycker att det är bästa sättet att ta bort hår)

• itzy

så vilken använder ni som gillar det? också nyfiken! Pink Lady och Fiafria?, kom igen nu! :D

• Ei saa peitää

Jag har en Silk-épil och tycker den funkar bra.

• Fiafria?

Jag har en gammal Silkepil, en av dom absolut första modellerna. Och den funkar än!

• be happy

Någon som testat varianter med kylande effekt? Finns tydligen någon kräm som genom kylning lindrar smärtan något?!

• Pink Lady

Jag har en Satin Ice Optima. Till den finns en plastgrej som man lägger i frysen, så blir vätskan i den till is som man sedan sättter på epilatorn. LIte rolig grej i början tyckte jag, men nu är det bara omständigt. Det gör inte mindre ont bara för att det blir kallt, blir mer kanske att man inte koncentrerar sig lika fullt på att det faktiskt gör lite ont. Efter några gånger så gör det inte lika ont heller tycker jag och då slutade jag med frysprylen.

• Brud 2008

Ni som får bort allt hår, hur bär ni er åt egentligen? Hur länge håller ni på?

Svar på tråden Epilator