• chiqitita

Är jag den enda som är rädd för att bli nedsövd?

Jag är fortfarande på ämnet bröstoperation. För även om jag skulle övertala mig själv till att skaffa gelehallon, så är jag livrädd för att bli nersövd och inte vakna upp igen! Sen är det ju smärtan med förstås. HUR ont gör det egentligen efteråt och hur länge?
    Tittar man på ett program som heter 90210 där man får se tjejer som gör bröstoperationer så är dom tillbaka redan nästa dag och dom ser helt ok ut!! Läker det så fort? Tänker man sen inte på att man har något där inne?? Och lägger man alltså implantatet UNDER muskeln så ser det mer naturligt ut? Många frågor...

• Svar på tråden Är jag den enda som är rädd för att bli nedsövd?
  • desperate housewife

Jag är livrädd för att inte vakna upp igen! Men med tanke på hur många operationer som görs, har jag aldrig hört talas om någon som aldrig vaknat upp. Det som däremot kan hända,är att man kan få en infektion, som ställer till det. Jag har viss erfarenhet av sjukvård (jag jobbar inte med det) och det har alltid varit i samband med infektioner efter en operation som komplikationerna uppstår. Om man dör på operationsbordet så är det nog mer i samband med tex hjärtoperationer där man faktiskt gör ett ingrepp i ett vitalt organ på ett annat sätt. Tror jag iaf. För att späda på din oro lite;) så vet jag en tjej som hade ont i 2 månader efter och kunde inte ens ta på sig en t-shirt! Men sen läste jag i en annan tråd att en tjej inte tyckte att smärtan efteråt var särskild jobbig. Så summan av kademumman är nog att det är väldigt individuellt.

• Jordgubbslisa

Jag var också rädd innan, men det gick jättebra. Jag märkte inte ens att de sprutade in narkosen jag började snarka på en gång
    Jag mådde även toppenbra efteråt, skönt!!!
    Idag är det tre dagar sedan jag opererade mej, jag har knappt ont alls, har inte tagit värktabletter på två dagar!!!

• jagärsåkär

Jag skulle aldrig göra en operation eller söva ner mig om jag inte absolut behövde. Alla operationer innebär risker. Min morfar dog av en infektion efter en operation trots att han var varken särskilt sjuk, svag eller gammal.

Sjukhus har jätteagressiva bakterier och han dog av "sjukhussjukan". Hm... Nä, inga skönhetsoperatoner för mig. Känns onödigt. Livet är för mycket värt för såna typer av risker...

• sommar2000

Nyligen dog en 25 årig tjej. Så fast det säkert inte händer ofta så kan man tyvärr dö på operations bordet

• Ms. Lil

Man blir ju aldrig fullt återställd efter en operation, detta gäller ju bröstoperationer med. Och om du nu skall göra en bröstoperation så måste du ju vara väl medveten om att de finns de som inte vaknar upp igen efter operationen men detta är ju ens eget beslut, vill man chansa så.. visst.

• Misha**

Hmm..jag tror nog risken är större att dö i trafikolycka än på operationsbordet.. Det finns risker med allt man gör. Ska man ständigt minimera sina risker får man nog ett väldigt tråkigt liv och dör av tristress istället.

Däremot väljer man sina risker, men det är en annan sak.

Svar på tråden Är jag den enda som är rädd för att bli nedsövd?