• pasia

Göra pumpsen en storlek mindre??

Jag har köpt ett par guldfärgade pumps, som endast fanns i 36 +, och dem är tyvärr förstora för mig, jag har inte hittat några liknande (som varit fina)... Jag vill ha dessa, dem passar min klänning...

När jag har alla nödvändiga sulor fattas det fortfarande en cm i hälen.. vad göra?

Kan skomakare fixa detta?

Har någon tips i malmö i så fall?

• Svar på tråden Göra pumpsen en storlek mindre??
  • Inda

Kan du inte lägga in nå't i tån?

• Marskatt

Såna där inlägg som man har i tåspetsskor kanske?!

• LissAnna

låter krångligt, jag skulle hellre ta ett par andra skor än att ha massa sulor och grejjer fram i tån.

• Kaptenskan

Mina nya lackpumps töjde sig nåt enormt och trillade av foten varenda steg jag tog. För att bota detta stoppade jag helt enkelt servetter i tån! Om du tycker servetter inte känns bra, använd nåt av det man använder i balettskor - fetvadd eller särskilda skumgummiinlägg. Eller bomull.

• pasia

hm, var skaffar man sådana?

mina pumps har rundad tå, men om man lägger nåt i tårna, kommer inte tårna ständigt stötas mot föremålet då?

jag tänkte snarare lägga nåt i hälen...?

• BT brud

lägger du nått i hälen, blir det inte ett konstigt mellanrum där då? som syns ?

• Troll-P

Om du har en sko som är lite för stor så kan man ha en halvsula i främre delen av skon. Kan nog köpas i vilken skoaffär som helst.

• pasia

jag har testat halvsula, men halvsulan e itne tillräckligt

äsch, skit i glappet, det kan vara chramigt på sitt sätt haha

• Marskatt

Skumgummiinläggen man har i balettskor är jättebra! De "kortar" liksom av skon, o så är de "stötdämpande", men då är det ju meningen att tån ska ta i inlägget förstås.

• pasia

marskatt, vart kan man få tag på dessa? dyra? är det obehagligt?

• cinapuff

Har du testat med hälgrepp?
    En liten vadderad mocka-strip som klistras fast bak i skon så att den inte ska glappa. Fyller kanske inte ut en hel cm, men väl en halv. Kostar 15-20 kr i skoaffären..

• Marskatt

pasia
    De måste ju finnas på närmaste dansshop. Tyvärr är det länge sen jag dansade balett, så jag har ingen jättekoll på var de finns (o vet ju heller inte var du bor). Själv tyckte jag de var ok i balettskorna, svårt att säga hur de skulle kännas i vanliga skor... vänta ett tag! kom på en sak!

• mammacatta

Di däringa inläggen som sholls har då? Mjuka kuddar under foten som ska vara sköna att gå på?

Annnars har balletdansörer fetvadd i tåspeten.

• pasia

cinapuff, jepps, dem hjälpte dessvärre inget

jag vill itne lämna tillbaka dessa skor, bläh...

• mammacatta

Eller fetvadd - vet inte vad det är, men det ser allt ut som fetvadd....

• Marskatt

äsch... tänkte jag hade ett par kvar i mina gamla tåspetsskor, men det var tomt i dem... hade ju kunnat testa hur det kändes i ett par "vanliga" skor annars!

• pasia

haha ok tack marskatt

ska nog gå o kolla i nån schollaffär så kanske man kan ha typ tre gelésulor, då svider det i alla fall inte haha

• Marskatt

Det ordnar sig säkert! Har du ingen skomakare i närheten då, som kan kika på skorna o säga om de har något som skulle kunna hjälpa?

Svar på tråden Göra pumpsen en storlek mindre??