• Emmela

Lokal i Södertälje el Nynäshamn

Är det någon som har tips om någon bra lokal i Södertälje eller Nynäshamns trakten, helst skulle den ligga i anslutning till någon sjö. För att hålla kostanderna nere vill vi även att man kan ta med drickat själv. Vi gifter oss i slutet på juli eller augusti.

• Svar på tråden Lokal i Södertälje el Nynäshamn
  • Anonym

Hej!!!

Tänk´te tipsa på lokaler i Nynäshamn.Om ni bara ska ha lokal kan ni hyra en jättefin våning på Lövhagen. Det ligger lite avsides men precis vid havet. Därfår ni nog fixa med mat och dryck själva om jag inte minns fel. Om ni är ute efter lokal med mat och personal kan jag rekomendera Nynäs Gården. Eller ett väldigt prisvärt alternativ. Folkets hus som är väldigt fint och mycket prisvärt. Telefon nummrena till Lövhagen och Nynäsgården har jag inte, men det finns nog med i telefonkatalogen. Numret till folkets hus är 08-52018050. Jag har själv varit gäst på ett bröllop i folkets hus och måste säga att det var en av de bästa festlokalerna jag varit i. Annars finns det något som ligger på vackra ringvägen precis vid havet som kallas hembyggdsgården. Där är det väldigt fint , men litet. Själv föredrar jag folkets hus i Nynäshamn.Det ligger centralt och nära till all kommunikation. Lycka till!

• Julia

I Södertälje kan man nog hitta lokaler i anslutning till Tveta k:a, Turinge k:a och Taxinge k:a.

• Blivande Brud 2003

Jag som själv bott i Ösmo/nynäshamn i många år kan tipsa om Nibble i Ösmo.......Sorunda byggdegård, jätte fina ställen samt i Nynäs har du bla utsiktens hotel & rstaurang med utsikt över skärgården samt att Stormogården Restaurang, Festvåning & Catering ligger i Nynäs.

Det finns många altinativ runt & i Nynäshamn, det skulle bli mycket om jag skrev ner allt.

Hoppas att jag hjälpt till lite, det e svårt med tanke på att jag ej vet vad du ska ha för stil.

Kram på dej & lycka till

• Anonym

Håller med om att det finns massvis av fina lokaler i Nynäshamn/ Ösmo/ Sorunda. Kolla med retaurang kroken i hamnen. Berga by mellan sorunda ösmo ligger en jättefin gammal lada upprustad med öppen spis loge scen och alölt som behövs. Jätte fint. Folkets hus i Sorunda är också fint. Hantverkargården i Nynäshamn....ja det finns en del fina ställen. Good luck!

• Fru aug 2002

I Södertälje kan jag tipsa om Bäckstugan som ligger neranför Tveta kyrka
    Den är på flera hundra kvm och jag har för mig att vi betalde runt 3000 kr
    Egen catering och bar. Sjön precis bredvid samt flaggstång att hissa upp flaggan i
    Det finns ett bra kök med rejäl diskmaskin
    samt möjlighet att hyra sängplatser på övervåningen till vandrarhemspriser allt drivs av vandrarhemmet i Södertälje Tveta
    men Bäckstugan ägs av någon idrotts-
    förening

• cybbeko

är det någon av dessa lokaler som är tillräckligt stor för att få in ca:150 personer?

• alfrida

Folkets hus i Nynäshamn!!!

Svar på tråden Lokal i Södertälje el Nynäshamn