• lilla söta fröken fräken

vin/champagne/ost provningar

Jag söker på inlägg om presenter till M2B och i nästan alla trådar så ges tips om diverse provningar tillexempel vinprovning. Nu undrar jag var jag hittar en vinprovning i stockholm för två? När jag googlar så hittar jag bara jättedyra alternativ för företag.

Jag välkomnar även andra tips på upplevelsepresent för en speciell dag. Ett problem bara det får inte kosta för mycket utan måste vara prisvärt. Gärna budget! Hoppas på svar. Kram på er alla underbara brudar här på BT.

• Svar på tråden vin/champagne/ost provningar

Någon?

puff

• Lena+Mattias=sant

många finare resturanger med vinkällare kan nog ordna en vinprovning för er. Räkan dock med 500-1000kr för två.

• evkasu

Jag och mannen har varit på Systemets rödvin och champagneprovningar som är bra men fick också när vi gifte oss i höstas en provning för Degustera, www.degustera.se , det var desto mysigare då man höll till i Vijnjas Ost o vinkällare på Kungsholmen, som är fantastiska lokaler. Vi var på en champagne- och ostprovning.

• M23

Håller med ovanstående skribent om at winjas är jättemysigt! Där kan man ju även ta med sig eget vin och bara köpa deras ostprovning. Det gjorde vi i somras och det var både roligt och otroligt gott!

Annars kan man gå till Terrenos vinot.ek som ligger på andra sidan gatan (Scheelegatan), där har de "vin-jukeboxar". Man köper ett betalkort och laddar med lämpligt belopp och sedan kan man gå och provsmaka olika sorter. De har fantastik italiensk mat där om man även vill äta.

tack så mycket för alla svar!

M23
    Om vi går till vinjas för ost. Ska man ha ätit lite middag innan eller? så man inte är så hungrig att man bara glufsar liksom.

• M23

Kan vara bra att ha ätit något lätt innan, men absolut inte för mycket. Man blir ordentligt mätt av osten... Man får även en del kex och frukt/grönt till osten.

Hoppas ni får det trevligt!

Svar på tråden vin/champagne/ost provningar