• Jimmso

Vågar jag köpa diamanter från diamantia ??

Har varit i kontakt i dag med diamantia.com och fått ett bra pris på prinsses slipade diamanter som skulle vara River/IF VVS . Vågar jag köpa dom här diamanterna eleer ska man vara lite försiktig ???Det är ju mycket pengar det handlar om, och även om man har öppet köp så är jag tveksam.
    SNÄLLA tjejer hjälp mig!!!!

• Svar på tråden Vågar jag köpa diamanter från diamantia ??
  • Mommydearest

Jag skulle våga. De ägs av Kaplans.

• Mommydearest

Men hur kan de vara både IF och VVS?!

• Jimmso

Det var det hon skrev att dom skulle vara, kan det vara någonting i mellan ? Kan inte så mycket om diamanter.Någon som vet??

• Jimmso

Läste lite om diamanter och om jag förstog det hela rätt så står IF för klarheten och RIVER för färgen.Om det stämmer så låter dom ju jätte fina tycker jag.

• Mommydearest

Jo men den är antingen IF eller VVS. Internally flawless eller very very small inclusions står det för. Eller det kanske rör sig om flera olika diamanter?

• Jimmso

Ja, det kan det göra.Hoppas det , nu blir jag lite orolig.Ska fråga om det i morgon. Tack så mycket för svar

• Mommydearest

River (bästa tänkbara)står för färgen, det andra är benämningar på klarheten där IF är "bättre" än VVS, eftersom IF är bästa tänkbara kvalité. Men VVS är också bra! Tänk dock på att fråga om slipningen också, även den är viktig för diamantens kvalité!/Kram

• LizaStina

Jimmso, jag tänker köpa av diamantia.se Be om certifikat på stenen, du kan få det på fax så kan du se hur bra/dålig stenen är. Jag har varit i kontakt med Ann flera ggr och jag tycker att hon är väldigt seriös.

• Ippa

Jag har köpt dimanter därifrån, blev jättenöjd, och när jag tog dem till en guldsmed för att få kostnadsförslag för att sätta dem i en ring gissade han på priset jag fått betala för dem, och han gissade nästan dubbla priset!
    Så jag är nöjd som sagt. Dock var det inte så stora diamanter.

• 26maj2007

själv köpte jag min sten via Kaplans 0,42 river vvs för 10300 och den är värd 22000:-

• Jimmso

Hejsan tjejer. Tack för alla svar. Har just pratat med Ann på diamantia och lagt undan dom diamanter som jag vill ha, ska köpa dom i morgon. Det känns jätte bra och spännande. Även om jag tror att det är jättefina diamanter så kommer jag nog kolla dom sedan,för att va på den säkra sidan. Kan återkomma sedan och berätta hur det går och förhoppningsvis kunna visa en bild på den färdiga ringen

Svar på tråden Vågar jag köpa diamanter från diamantia ??