• jagärsåkär

Lägga undan 4000 per månad var

Nu har älsklingen o jag kalkylerat och kommit fram till att vi måste lägga undan 4000:- var per månad. Totalt 8000 per månad i 16 månader för att få det bröllop vi vill ha...

Oj, det är galet mycket pengar. 16 månaders slit försvinner på 1 dag. Men sen är vi gifta! Och jag har lite sparade pengar sen tidigare men räknar inte med dem just nu.

Tycker ni det här låter galet? Vi har normalinkomster...

• Svar på tråden Lägga undan 4000 per månad var
  • Pepparmyntan

Om ni har möjlighet att spara så mycket är det jättebra.

• maljor

Låter lite galet i mina öron om jag ska vara ärlig men ni kanske inte har lika stora utgifter som vi har varje månad. Det är ju inte bara inkomsten man ska titta på utan hur mycket av den man faktiskt gör av med för att se om det är möjligt att spara 8000 varje månad eller inte

• blomsterbiet

Ja det låter galet!

• discodivan

det är väl jättebra om ni har dom möjligheterna - skulle vara glad om jag hade 4000 kvar varje mpnad att leva på hela familjen

• viktualia

Eftersom slutsumman i så fall blir 128 000 kan man ju tycka ett och annat om att använda så mycket pengar till en dag...

MEN är det viktigt för er och känns rätt - så gör det! Rätt eller fel kan bara ni avgöra.

Dessutom: Om ni lyckas spara så mycket pengar och sen kommer på att ni vill ha ett billigare bröllop, så är det ju bara bra att ha en slant sparad på banken!!

• Petra74

Klart att ni ska lägga undan detta om ni känner att ni har råd!

• Lina_K

Jag funderar på om vi kan göra samma sak... visserligen inte 4000 var men 2500 kr i alla fall. Det blir trots allt 60 000 på ett år. Lite har man ju sparat innan också... Vi får väl se hur det blir med det.

• 20070607

Ja för en förtidspensionär låter 4000:- jättemycket pengar,men om ni känner att ni har råd så tycker jag ni ska göra det. Men vad är det som gör att ni behöver en så stor summa till ert bröllop? Har ni stor släkt eller har ni speciella drömönskemål?

• Lena+Mattias=sant

Gör det om ni verkligen känner att det är det ni vill. Vi hade en helt annan bild av hur vi ville ha bröllopet innan vi började läsa in oss på det och planera lite lätt. Börja spara och planera och se om det är det ni är ute efter egentligen.

• jagärsåkär

De stora kostnaderna kommer från det faktum att vi har många gäster, runt 100. Delvis pga min släkt men annars för att vi båda har otroligt många vänner och vill inte utelämna nån. Vår högsta prioritet har hela tiden varit att kunna bjuda precis alla man vill.

Så mat & dryck för 100 pers blir runt 60 000.
    Sen har jag viljan att ha en stjärnfotograf som fångar de där naturliga minerna och vackra ögonblick. Den går loss på 22 000. Vansinnigt! Men bilderna har man ju alltid sen.

Resten försöker vi snåla med, syr egen klänning, inga märkvärdiga blommor, osv. Bröllopsresan kommer vi önska oss av föräldrar.

Hm... Ja 4000 var är galet mycket pengar. Vi kommer verkligen känna av sparandet. Å andra sidan har vi inte så stora utgifter, har gjort oss av med bilen, rätt låg hyra. Jag shoppar aldrig i princip... Vi får väl se om det går att lägga undan så mkt.

Hur gör ni andra? Lånar ni pengar? Lägger ni också undan?

Svar på tråden Lägga undan 4000 per månad var