• njoy

Resmål som är lika exotiskt som Thailand men billigare?

Jag och min sambo funderar på att lägga ner planerna på ett "riktigt" bröllop och istället gifta oss på Arlanda och sticka iväg på en långresa med hela familjen istället..
    Skulle gärna vilja åka till något lite mer exotiskt resmål.Vi är sugna på Thailand, men det är tyvärr aldeles för dyrt Men kanske finns det något liknande resmål som är exotiskt, mysigt och trevligt men som är billigare än Thailand?? Någon som har ett bra tips?

• Svar på tråden Resmål som är lika exotiskt som Thailand men billigare?
  • Bens wife

Men Thailand ses väl som ganska billigt?!

• Lillamig

Hmmm, billigare an Thailand? Menar du att du tycker att flygresan dit ar dyr? Annars tror jag att det blir svart att hitta nagot som ar billigare an Thailand, val pa plats ar Thailand valdigt billigt!

• Pumpkin

Ja billigare än Thailand blir nog svårt...

• Fröken Malm

Visst flygresan är dyrare än till tex Kanarieöarna. Men att leva i Thailand är väldigt billigt.

Undvik dock Phuket, vi upplevde att det var dyrare där än på tex Ko Chang och Koh Lanta.

• tingtingeling

Filippinerna har jag hört är avsevärt billigare att leva i. Sedan vet jag inte om man hittar lika billiga flygstolar dit, men...

• Liten med Mindre

Filippinerna är billigt, och Indonesien. Billigare i allmänhet blir det om ni inte bokar hotell hemifrån utan har is i magen och gör det på plats. Klart att standarden inte är lika hög heller.

Annars har vi åkt billigt genom
    www.discoverydiveteam.se/
    och de har kunnat boka små, billiga hotell åt oss (oftast med lägre standard, men mycket trevliga människor och god mat de gånger det varit inkluderat).

Fråga om de kan hjälpa er.

• njoy

Okej..Jag får nog specificera mig lite

Vi har två barn, som kommer att vara 1 och 3 år när vi har planerat att åka..Vi vill därför gärna åka på en charterresa eftersom vi vill ha möjlighet att utnyttja barnklubben till stora pojken, ha någon att vända oss till och ha allting ordnat..
    Men att åka en charterresa till Thailand kostar ca. 45000 kronor plus mat och fickpengar för hela familjen..
    Vi är altså ute efter något annat trevligt resmål där charterresorna inte är lika dyra

• tingtingeling

Egypten kanske? Eller varför inte åka till Bulgarien eller Kroatien?

• Pumpkin

Ja då blir det nog Europa, som tingtingeling tipsar om

• njoy

Ja Bulgarien och Kroatien verkar ju vara hyfsade alternativ..Dit kan vi åka 2 veckor all inclusive för ca: 20-25000 för hela familjen.

• Balinda

Jag har varit på båda ställena och föredrar Kroatien flera hundra gånger före Bulgarien...

• Skalaren

Har inte varit i Kroatien själv, men hört positiva saker om det. Har själv varit i Bulgarien och det är faktiskt inget jag kan rekommendera, det som var positivt är fina stränder och att det var billigt (var där 2003). Vi var i Nessebar som ligger väldigt nära Sunny Beach. Sunny Beach var hemskt, som ett enda stort Kiviks marknad ungefär, med försäljning av krimskrams. Maten var inte heller någon höjdare. Kom föresten på ett annat plus, att man för ganska lite tillägg kan få ett fint hotellrum. Annars finns det gott om ganska skabbiga hotell där. Kanske har någon varit på något annat ställe i Bulgarien som är trevligare? Men som bröllopsresa skulle inte jag rekommendera det.

• Pumpkin

Jag skulle definitivt välja Kroatien av de två alternativen!

• Thezz

Röstar också på Kroatien. Så fint och billigt. Det är hur gött som helst där. Hade inte valt Bulgarien, tråkigt öststatsland ur min synvinkel.

• humm

Kroatien är enormt fint och vackert men inte billigt om ni ger er utanför hotellet! min väninna är fr Split och hon säger att priserna har stigit hysteriskt de sista åren. äta ute kostar nu nästan som i Sverige.

• Aftonbladet

Jag föredrar Grekland före Kroatien alla gånger! Mycket godare mat, vackrare, mer annorlunda osv...

• Swing

Bekanta var i Kroatien i somras och visade oss jättefina bilder och berättade att dom uppskattade att det var så billigt, för dom har många (större) barn.

• fru?

Tunisien? Sandstränder och palmer, varmt och ska fortfarnade vara billigt ur vår synvinkel

Svar på tråden Resmål som är lika exotiskt som Thailand men billigare?