Jag var på en 20-årsfest föra våren, med både gamla och lite yngre(mellan 20-25) där var både mor- och farföräldrar också. Vi hade en lek under middagen, man tog ett sugrör och klippte det i två lika stora bitar, alla får varsin ½ sugrör, sen delar man i i lag max 5 i vart lag, kan dela så som man sitter. Varje lag får en liten bit papper, typ hushållspapper, inte så stort kanske 5x5 cm. Sen ska man ha en klocka som man kan kolla på, samtidigt startar alla lagen, sittande, alla tar sitt sugrör i munnen och suger in luft så att pappert fastnar på sugröret, sen skickar man det 1 varv i laget utan händer, bara använda sugrören att skicka med. Krävs lite teknik för att veta när man ska sluta suga. Sen ser man vem som kunde göra flest varv på t.ex 1 min. Oxå får de lag som hade minst varv stå över nästa runda. De andra lagen fortsätter men då med t.ex 1,½ min åsså vidare tills att ett lag vunnit... Kan man typ ha ett litet pris också, ett marabou 200 g choklad att dela på i laget kanske...
Detta tyckte alla på den fest jag var på var jättekul, t.o.m de gamla, man får peppa varandra lite också...
Jag glömde skriva att tappar man pappert så får man börja om det varvet, inte alla men det varvet man var på.
Hoppas detta kan vara något!