OT: Otrogen mot sin arbetsgivare
Jag behöver era åsikter och synpunker tjejer (och killar)!
Läget är såhär; för ganska exakt ett år sedan fick jag anställning på mitt nuvarande jobb, efter att ha avklarat min högskoleexamen. Jobbet är inom mitt område, ekonomi, och jag har både enklare och mer kvalificerade arbetsuppgifter, såsom månadsavstämningar och årsbokslut. Företaget jag jobbar på är ett mindre aktiebolag och jag sköter till stora delar ensam allt det administrativa arbetet och har ganska fria händer i hur jag sköter mitt jobb.
Det så kallade problemet består i att jag börjar lära mig det mesta nu, mycket går på rutin. Jag känner att jag vill lära mig mer saker, inom fler områden, filtrera bort mina enkla arbetsuppgifter och få nya utmaningar, men där jag är nu finns inte dessa möjligheter.
Jag funderar därför på att söka andra jobb. Samtidigt trivs jag väldigt bra här, med VD:n och mina arbetskamrater. Det största problemet, däremot, är att jag ska gifta mig i maj och att vi funderar på att starta barnverksamheten strax därefter.
Därför känns det inte rätt att påbörja en ny tjänst och eventuellt bli gravid med detsamma.
Hur hade ni tänkt i ett sådant här läge? Stannat kvar eller sökt nytt jobb och väntat med barn? Kommentarer mottages tacksamt!!!