• Bröllopsfnatt!

Billiga blommor i Göteborg? Grossist?

Jag undrar om det är någon som vet om man kan köpa billiga blommor, t.ex. från grossistledet, som privatperson för att själv binda dem.

Någon som kan ge ett tips på vart man kan vända sig? Letar själv efter rosor och fresior.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Billiga blommor i Göteborg? Grossist?
  • TigerLinn

bor själv i norrland men du kanske kan vända dig till någon florist utbildning/skola en del sådana brukar ha skolförsäljning...

• brud070609

puff...också intresserad

• f.d. Svart brud

Så vitt jag vet är enda sättet att köpa blommor från grossist att ha ett företag och först skaffa konto. Vill man som privat person ha blommor, så är det blomaffärer, torg, plantagen odyl som gäller...

• jvk

Det finns inga grossister i Göteborg som säljer till privatpersoner. Du får jämföra priser hos blomsteraffärerna istället.

• Bröllopsfnatt!

...om man har en firma, då, fast inte en blomsterfirma; hur funkar det då?

• jvk

Det tror jag inte spelar någon roll. I så fall hade ju väldigt många kunnat köpa allt möjligt till inköpspris. Däremot kan du väl dra momsen om du inte är en genomärlig person :)

• f.d. Svart brud

Bröllopsfnatt
    Du får nog kontakta en grossist och höra med dem. Jag tror inte att de är intresserade av engångskunder heller, eftersom man som köpande företag startar upp konton hos grossisten.

• f.d. Svart brud

Jag har genom mitt företag köpt in blommor, men jag kan säga att det är dyrt att köpa in blommor bara för att göra en enstaka brudbukett.

Om du t ex ska köpa rosor och brudslöja, så måste du köpa stora buntar. Rosor t ex minst i 20-pack och slöja i minst 10-pack... Låt säga att man vill ha 2-3 sorters rosor i buketten och lite slöja som utfyllnad... Då blir det en himla massa blommor över som du måste hitta på något med och priset i slutänden kanske inte blir så mycket mindre än om du beställt blommorna i en butik eller beställt brudbuketten.

• Bröllopsfnatt!

Äsch... Ja, ni har nog rätt. Är tyvärr (!) genomärlig, så jag får nog ge mig ut och handla på VISA-kortet. Tänker mig att det nog ändå måste vara billigare att binda dem själv (har en förälder som är kreativ) än att en florist skall binda något konstnärligt för flera tusen. Är egentligen mest ute efter doften i alla fall. Vet någon något billigt (men förhållandevis kvalitetsmässigt) ställe? Tack på förhand!

• Puman-prinsen

Bröllopsfnatt!- Jag måste faktiskt säga att jag har inte heller tänkt mig lägga ut en massa pengar på blommor..
    Tänkte med köpa och binda själv, kanske kan hjälpa varandra?
    När gifter du dig?

Svar på tråden Billiga blommor i Göteborg? Grossist?