• Blue Moon

Presentlista/önskelista???

Alla frågar vad vi önskar oss i bröllopspresent och vi har ingen aning!

Vi kommer inte att åka på någon bröllopsresa annars hade pengar till en sådan varit perfekt!

vi har bott ihop i någraår så vi behöver inga hushållsapparater..så VAD ska man önska sig!

Och HUR går man tillväga? Skriver en lista och skickar, ger någon "ansvarig " listan så får gästerna vända sig till denna???

Tips?

• Svar på tråden Presentlista/önskelista???
  • Clobberella

Om ni inte kommer på något bra kan ni ju be era gäster att skänka presentpengarna till något välgörande ändamål i stället.

• snart hela kittet...

Vi kommer att skriva en lista och ge till svärföräldrarna som ska ta emot OSA.
    Vi kommer att skriva bl a teaterbiljetter, herrgårdsweekend och andra upplevelser på önskelistan. Det är ju sånt som i alla fall inte vi ta oss råd till...

• Gabbies

Önska er upplevelser, det behöver nödvändigtsvis inte vara resor.. Man kan få jäkligt roliga grejjer :)

• jagärsåkär

Hemsida tycker jag är bra! Där kan ni ha lite info också som kan uppdateras allt eftersom. Det gäller så klart att era vänner använder sig av internet...

Önska er upplevelser som sagts tidigare! Spa, restauranger, koncerter...

Eller presentkort. Vill ni inte köpa nåt nytt, möbler? Eller bygga om ett rum/kök/badrum? Då kan ni önska er presentkort på byggställen... Passa på nu! Det kan ju bli en slant om alla gäster rycker in lite.

Eller så avstår ni från presenter och ber folk skänka en slant till barncancerfonden el.dyl. Där behövs det alltid pengar och det är en fin gest tycker jag. Om ni nu har allt, sponsra nåt välgörande ändamål kanske?

• Suss - juni 07

Vi kommer önska oss pengar till möbler för vårt framtida hus. Vi vill inte heller ha massa hushållssaker eftersom vi har det mesta. Jag råder er dock att bestämma er för vad ni ska önska er, annars är risken stor att ni får just "hushållspresenter"! Vi har dels skrivit önskelista på vår hemsida samt informerat våra föräldrar som är värdpar om hur vi vill ha det. Lycka till!

Svar på tråden Presentlista/önskelista???