• 2Shy

Mårgongåva till honom

Skulle behöva lite idéer på vad man kan ge som morgonåva till min m2b. Det får inte vara något för dyrt som tex. en klocka, men ändå gäran något som man kan gravera, det är mer det symboliska värdet jag är ute efter än det materiella.

kram

• Svar på tråden Mårgongåva till honom
  • SL78

Jag tänkte skriva en bok med hundra anledningar till att jag älskar honom plus ev lite bilder i.

• 2Shy

Åh vad fint! det är ju en jättesmart idé

• anne på grönkulla

Saker som kan graveras:

bricka att ha på halsband eller armband
    manschettknappar
    fickplunta
    tennmuggar

Det beror ju på vad han använder men det borde finnas möjligheter i olika budgetklasser.

• bumse2

www.calligraphen.se finns det lite olika gåvor som man kan gravera på. Ska köpa flasköppnaren därifrån då min blivande är en stor älskare av flask öl, jag ska även köpa en bok från www. bluebox.se;" en kärleksförklaring", där du fyller i själv .

• påsk

bumse2:
    Den boken har jag köpt, den e jättemysig!

• Nisson

Har precis beställt ett par manchettknappar till min blivande. De ska graveras med monogram! Han äger inga manchettknappar men eftersom han ska ha frack på bröllopet ska jag ge honom dem på vår bröllopsdag så att han kan ha dem på sig då.

Fast det var dyrare än jag trodde att få ett monogram graverat. 400 kr sa de i affären, oups tänkte jag. Men han köper ju en ring till mig... Och dessutom någon morgongåva...

• jagärsåkär

Ett album med sensuella bilder av dig! Bäst vore om du känner nån hobbyfotograf-vän med bra kamera. Kanske svart-vita bilder av dig i snygga underkläder. Kan vara nåt. Ute i naturen tex- nåt lite annorlunda. Kan vara kul!

• Mrs. 170307

Jag gjorde en billig och bra grej som verkligen uppskattades: jag gjorde en liten tavla med våra löften och texten till en av solosångerna vi hade under vigseln på datorn, skrev ut det hela på lite marmorerat papper och satte i en gammaldags ram. Det kostade inte många kronor och han var så rörd!

• brudkalasen

jag har ett kanske-bra tips.Till våran årsdag så gjorde jag en tavla. I den så sitter det avtryck av hans och min hand (gips), över stod det "evigt förenade". lite klurigt att göra men väldigt personligt.

• Novemberbrud07

Vet ej riktigt ännu men tankar på morgongåvor till min M2B...

1. Kärleksbok, gjord själv men våran låt, våra resor, älskar dig pga...
    2. Han gillar inte smycken o sånt. Men Georg Jensen har coola salt & pepparkar (twist) som man kan gravera in något på vardera....
    3. 12 små kuvert, öppna ett varje månad under vårat första år tillsammans. Olika saker i varje, någon present, aktivitet, han får bestämma mm.

• midsummer

SL78 - Din idé tyckte jag om... Går det fort att komma på 100 anledningar. Alltså, jag menar, jag har ju 10.00000 anledningar till att jag älskar min m2b men att få ner dem på papper... Jaja, jag får väl ta tag i det, har ju nästan 3 månader på mig så... Tack för tipset!

• desperate housewife

Filar oxå på en bok med sexiga/ romantiska bilder på mig i.

Svar på tråden Mårgongåva till honom