• 20_augusti

Bra och mysig restaurang i Nyköping?

Skulle behöva lite hjälp med att få tips om bra och mysiga restauranger i Nyköping. Vi gifter oss den 20 aug på Arlanda och har planerat att ha middag med de närmaste dagen innan i Nyköping. Har bott där ganska många år, men är nu bosatt i Jönköping sen några år tillbka och känner därför inte till restaurangerna så bra längre.

• Svar på tråden Bra och mysig restaurang i Nyköping?
  • esposa

Oj, ja det beror ju på vilken "nivå" du vill ha på restaurangen och hur många ni bli...

Det finns ju
    "Mickes Skafferi" (en liten, mysig, lite finare restaurang som är känd för sin goda mat)
    "Restaurna Forsen" är jätte fin på sommaren då man kan sitta ute vid ån.
    "Restaurang Qvarnen" också lite finare. Tror man kan sitta ute där också på sommaren...
    "Hamnmagasinet" och "Lotsen" ligger båda i hamnen och är mysiga att besöka fina sommardagar men är kanske inte lika "fina"(Hamnmagasinet har inglasad uteplats också)

Vad svårt det var att komma på och "lista" restaurangerna! Kommer säkert komma på fler och då återkommer jag självklart! Ställ gärna frågan här också så kanske du kan få fler bra tips www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2019914.html

Lycka till

• Lady o Lufsen

Om jag nu kommer ihåg rätt så ligger det en Indisk restaurang precis nere vid ån med jättegod mat!! Däremot så vet jag inte vad den heter men det kan ju inte finnas så många...eller...?

Lycka till, hur som helst!

• 20_augusti

Tack esposa och Lady o Lufsen !
    Vi är ute efter en mysig men barnvänlig restaurang som har öppet på söndagar .

• esposa

Kanske ni kan få hjälp av turistbyrån? De borde ju ha koll på sånt...?

Svar på tråden Bra och mysig restaurang i Nyköping?