• silvera

Tips på hotell i Edinburgh?

I början av April åker jag och hälsar på min man i England, där han arbetar.
    Över påsken har vi bokat biljetter till Edinburgh, där vi ska sova två nätter.
    Men vi hittar inget boende...
    Inget som är billigt i alla fall.

Nu börjar det kännas som om priset är mindre viktigt, utan vi vill bara bo någonstans, helst centralt.

Är det någon som kan rekommendera ett (helst romantiskt) hotell eller Bed-and-breakfast?
    Vi har ju kikat en hel del på nätet, men inte hittat något som fallit oss i smaken.

Snälla, kom med alla tips ni har!

Gärna även varningar om det var något ställe som var jättefult och ofräscht.

Tack på förhand!
    //Silvera

• Svar på tråden Tips på hotell i Edinburgh?
  • PennyJenny

Har i varit inne på visitscotland.se? där finns ju i stort sett varenda b&b som finns i skottland med känns det som ;) Har bott två nätter i E men nja, jag vet inte om jag skulle rekommendera något av dem faktiskt. Det var inget speciella, utan som brittiska b&b är mest...

• Hubbatrix

Hej!
    Jag vet inte riktigt om jag kan rekommendera något romantiskt hotell men sist jag var i Edinburgh så bodde vi på Ibis. Det ligger superbra, längs med Royal Mile och nära att ta sig över till stora shoppinggatan Princess street. Dom tar 60 pund per natt och för att ligga så pass bra är det väldigt billigt sen är väl hotell rummen så där skabbiga som dom kan vara i England/Skottland.. Har ju inte riktigt samma standard som här i Sverige exempelvis.

• silvera

Tack tjejer!

Igår kväll hittade min man ett litet småmysigt hotell, som är ledigt. Lite gulligt, men med tofsar, och plastblommor överallt... Men ändå hyfsat.
    www.thelodgehotel.co.uk/lodge-hotel-edinburgh-pictures.htm

Problemet nu är att de ska ha kreditkortsbetalning för första natten. Min man har precis tappat sitt kreditkort, men vi hoppas att de accepterar en överföring till deras bankkonto, men troligen inte... Håll tummarna att det går att föra över pengarna!

Annars får vi vänta med att boka tills min man har fått sitt nya kort.

• silvera

Nu har vi bokat ett annat hotell, www.edinburghgeorgehotel.co.uk/Hotel_The_George__Accommodation_.html som hade ett Easter-package/påskerbjudande! Vi får bubbel och lite påskgodis på rummet, (det stod Champagne, men det tror jag inte på, troligen mousserande vin...)
    Det blir fri uppgradering till ett större rum, och "sen" utcheckning kl 13. Annars ska man ut vid 10.30...
    Kanske kan vara ett tips till någon annan?
    Vi betalar 118£/natt och rum.

• PennyJenny

det såg fint ut i alla fall! Hoppas ni får trevligt. Är inte alls avis på dig som får åka dit. Onej, inte alls....;) Vill oxå åka tillbaka dit, bara älskar Skottland.

• Hubbatrix

Hej!
    Hotellet på George Street såg ju jättetrevligt ut. Ni hade nog lite tur i oturen att det var kreditkortsbokning på det andra hotellet för det låg mycket sämre till i förhållande till centrum.. Hoppas ni får det trevligt i Edinburgh (saknar stan jäättemycket så jag är nog lite avis... trots att det var i januari jag var där sist..)

• silvera

PennyJenny & Hubbatrix

Ni får jättegärna tipsa om bra och trevliga ställen i Edinburgh... Jag har fått en hel del tips från en tjej som bor där, men vill gärna ha mer tips!

Vi kommer att vara där en "snabbis", mellan den 7-9 april, om det nu spelar någon roll...

• Kaijsa

JAg säger bara Prestonfield House!!!

www.prestonfield.com/welcome.htm

Ligger på taxiavstånd ifrån "city". Ett helt underbart slott/hotell/restaurang!

Där vi förlovade oss och åt en fantastisk middag !!!!!

Ni MÅSTE dit !!!

Svar på tråden Tips på hotell i Edinburgh?