• fröken inga

Tror ni att man kan skicka cdskivorna med posten?

Tänkte dela ut cdR-skivor på bröllopsfesten som folk kan bränna sina bilder på och sedan skicka med posten till oss. Har köpt cd-fodral i plast av nnågot bätte kvalitet än vanliga. Tror ni att det håller för posten eller kommer de gå sönder?

Någon som har skickat cd-skivor med posten förut?

• Svar på tråden Tror ni att man kan skicka cdskivorna med posten?
  • praline

Jag har fått två cd-skivor med bröllopsfoton på och de har skickats med posten i vanliga kuvert och varit hela och fina. Hade nog ändå lagt lite sådant papper man kan ta tex på IKEA och lägga om ömtåliga saker, typ silkespapper, då känns det ännu tryggare och det tar ju inte stor plats heller.

• Fru Martinsson (fd martinsson2be)

Ett litet tips...

Om ni har möjlighet vill säga...: om ni har en bärbar dator på festen så kan gästerna tanka över bilderna på den innnan de går hem...så gjorde vi...det blev super!

Annars tror jag inte att det ska vara några problem att skicka skivorna på posten...ni kanske kunde köpa vadderade kuvert att lägga dem i...

• fröken inga

Okej, vad bra. Då vågar jag nog låta dem komma på posten.

Att tanka ner bilderna var vår första ideé. Men i så fall är det ju någon som ska behöva sitta där kjälpa folk med det hela, så vi bestämde att skivorna passar oss bättre.

• Fru Martinsson (fd martinsson2be)

OK....

Lycka till med allt; inte utan att man är lite avundsjuk på alla som har det framför sig...

• 20071231

Det finns vadderade kuvert som är avsedda för cd-skivor...

• fröken inga

fru marinsson
    Tack!

20071231
    Blir lite dyrt, mem tack för tipset!

• brud i Amerika

Har i Staterna skickar de DVD i ganska vanliga pappers kuvar. Har inte fatt nagon sondrig annu sa det ska sakert ga bra.

• Gable

Vi hade mjuka cd-fodral som vi la skivorna i och skickade i vanliga kuvert. Alla skivorna kom fram utan problem, men det blev ju dubbelt porto

Svar på tråden Tror ni att man kan skicka cdskivorna med posten?